کدگذاری پوشاک و البسه وارداتی در استان/ الکترونیکی شدن صادرات و واردات مشتقات نفتی

نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جدید برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، علی اکبر زارعی نژاد در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به ریاست حجت اله ملاصالحی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضا در سالن شهدای البرز برگزار شد، اظهار داشت: سال جاری اقدام و عمل را در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در دستور کار قرار داده ایم، بر این اساس کارگروه حمایت از تولید، طرح کد گذاری البسه وارداتی را در دستور کار قرار داده ایم تا نسبت به ورود پوشاک در کشور نظارت بیشتری انجام شده و جلوگیری از قاچاق آن صورت گیرد.

وی افزود: همچنین ساماندهی صادرات غیرنفتی و مشتقات آن از اولویت های استان در سالجاری بشمار می رود بر این اساس محصولات و مشتقات نفتی با کد ویژه فرایند صادرخواهد داشت.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: فرهنگسازی، توجه به اصل آموزش و اطلاع رسانی به مردم سه عمده گام عملیاتی این کمیسیون در سال جدید بشمار می رود.

وی با ارائه گزارشی از طرح های پیشگیرانه گفت: سال گذشته کالاهایی با ارزش 446 میلیارد و 235 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: علاوه بر این 581 مورد دستگیری،290 توقیف و 363 پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

زارعی نژاد کالاهای قاچاق کشف شده در سال گذشته را محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو، مکمل های رژیمی، سیگار، میوه، البسه، مشروبات الکی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بحث فراورده های نفتی سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 252 هزار و 370 لیتر فراورده نفتی در استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال قبل 50 درصد کاهش قاچاق فراورده های نفتی را در استان شاهد بوده ایم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: در کنار آن سال گذشته 30 کارگروه آموزشی با همکاری اتاق اصناف و کارگروه های فرهنگی و پیشگیری برگزار شد.

وی افزود: در سال 95 نگاه ما به مبارزه با قاچاق کالا و ارز بصورت کلان به مسائل اقتصادی است.

زارعی نژاد گفت: آنچه مورد توجه مقام معظم رهبری و سیاست های دولت در حمایت از تولید و رونق امنیت اقتصادی است با رویکرد جهادی مد نظر فعالیت های این کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته چشم انداز و برنامه های پیشگیرانه، مقابله و ایجابی را در دستور کار داشته ایم و اقدامات به سمت کاهش حجم قاچاق پیش رفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: بهبود اقتصاد و فضای کسب و کار و همچنین امنیت روانی و اقتصادی در کنار تقویت انگیزه های مردمی و ایجاد گرایش در مردم برای مصرف کالاهای ایرانی مورد هدف است.
وی تأکید کرد: انتظار می رود دستگاه ها نیم نگاهی نیز به تکالیف خود داشته و ظرفیت های موجود را شناسایی و تقویت کنند.

زارعی نژاد ادامه داد: تشکیل کمیسیون های فرعی در فرمانداری ها و فرایند مقابله در شهرستانها با هدف کاهش قاچاق از مبداء تا مقصد مورد توجه باشد.

زارعی نژاد تصریح کرد: اقدامات عملیاتی و نفوذ به پوسته درونی شبکه ها و باندها همچنین ناامن کردن فرایندبرای قاچاقچیان از برنامه های عملیاتی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جدید خواهد بود.

وی تشکیل 9 جلسه استانی با 174 مصوبه، 46 جلسه ،368 مصوبه و 90 درصد اجرایی شدن، همچنین تهیه و تولید 160 خبر رادیویی و تلویزیونی را از اقدامات انجام شده این کمیسیون در سال گذشته اعلام کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =