جنبش عدالت‌خواه دانشجویی خطاب به رییس قوه‌ قضاییه نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این نامه خطاب به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی آمده است:اظهارات حضرت عالی درباره‌ لزوم برخورد با دانه‌درشت‌ها در مفاسد اقتصادی امری است که رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تاکید داشته و دارند. ایشان به بهانه‌های مختلف حیاتی بودن امر مبارزه با فساد و تبعیض و بی‌عدالتی را مورد تاکید قرار داده‌اند. از جمله تاکید جدی ایشان در سخنان ابتدای سال در حرم مطهر رضوی نماینده‌ی توجه فراوان ایشان به این مسئله است.

رئوس مطالب این نامه را در ادامه بخوانید:

  • اظهار نظر های اخیر حضرت‌عالی در مورد برخورد با دانه‌درشت‌ها اگر چه مایه مسرت عدالت‌خواهان شده است، اما باید توجه داشت مبارزه با مفاسد اقتصادی بیش از همه محتاج عمل است و نه شعار. در دوره‌های گذشته نیز شعارهای فراوانی در این مورد داده شد. اما بیش از آنکه مفسدین اقتصادی آرامش نداشته باشند این عدالت‌خواهان و مبارزان با مفاسد بودند که مورد انواع بی‌مهری‌ها واقع شدند. امیدواریم که حضرت عالی نخواهید راه اسلاف‌تان را بپیمائید.
  • ما نیز بر این واقفیم که قطعا در این راه فشارهای فراوانی بر مسوولین قوه‌ی قضاییه در راه برخورد با مفسدین گردن کلفت اقتصادی وارد می‌شود و نمونه آن را در برخی واکنش‌ها به اقدامات قوه‌ی قضاییه و اظهارات حضرت‌عالی مشاهده کردیم. جنبش عدالت‌خواه دانشجویی وظیفه‌ی خود می‌داند که از اقدام مثبتی در این راه حمایت نماید و از هر کوتاهی در این راه به شدت انتقاد نماید.
  • مردم بیش از آنکه از وجود فقر و فساد ناراحت و دلخسته باشند از وجود تبعیض‌های ناروا در برخی از امور کشور رنج می‌برند خاطرنشان کرده است: حال قوه‌ی قضاییه که یکی از وظایف اصلی‌اش برخورد با این تبعیض‌هاست نباید در اجرای عدالت تبعیض‌آمیز برخورد نماید. نباید گروه و یا گروه‌ها و اشخاص خاصی به واسطه در قدرت بودن و یا داشتن پست و مقام دولتی و یا سابقه‌ای در انقلاب به بهانه حفظ وحدت و با "توهم مقدم بودن وحدت بر عدالت" از شمشیر عدالت بگریزند.  مصادیق چندی در ذهن مردم شریف از این موارد هست که اگر چه شاید برخی از آنها هیچ موقع به درستی پیگیری نشده است ولی پاسخ درستی به آنها داده نشده است.
  • آیا نباید مایه تاسف باشد که یک تشکل و یا دانشجوی بسیجی به واسطه ابراز کلمه حق و اعتراض به تبعیض ناروایی که ایجاد شده است مورد فشار و تهدید و پیگرد رسمی مسوولان قوه‌ی قضاییه قرار گیرد؟!
  • جنبش عدالت‌خواه دانشجویی مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به اقدام مسوولین قوه‌ی قضاییه درباره‌ی فشار به دانشجویان بسیجی عدالت‌خواه اعلام می‌کند و از مسوولین آن قوه می‌خواهد که هر چه سریع‌تر این اقدام را متوقف نمایند تا بیش از این موجبات ناراحتی عدالتخواهان را فراهم نیاورند.
  • عدالت‌خواهان تا سالروز ابلاغ پیام رهبری به سران سه قوه روند کنونی را با دقت رصد نموده و منتظر اقدامات جدی هستند. قطعا عدالت‌خواهان در سالروز این روز بزرگ از مسوولین و خصوصا قوه‌ی قضاییه درباره‌ی عملکردشان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه‌درشت‌ها خواهند پرسید. بدیهی است عدم برخورد جدی با مفسدین در این فرصت باقی مانده واکنش‌های تند و جدی‌تر عدالت‌خواهان را به دنبال خواهد داشت و در این راه با احدی مسامحه نخواهند کرد.  
کد خبر 52905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =