۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

استاندار اصفهان گفت: چارچوب مورد نظر استان برای تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به وزیر کشور ارسال خواهد شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه بررسی تعطیلی پنج‌شنبه‌های ادارات بر روند کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌های ادارات در برنامه کاهش آلودگی هوا پیشنهادشده بود که دستگاه‌های مختلف جمع‌بندی خود را در خصوص این موضوع اعلام کردند.

وی افزود: تصمیم‌گیری در این زمینه در استان‌ها بر عهده استانداران است ولی در عین‌ حال به‌ منظور وحدت رویه و هماهنگی با سایر استان‌ها تصمیم‌گیری این جلسه نهایی نخواهد بود و باید صورت‌جلسه و جمع‌بندی به وزارت کشور ارسال شود و سپس تصمیم نهایی اخذ شود.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی موارد مطرح‌شده در خصوص بحث نهار، ایاب و ذهاب کارمندان و همچنین بررسی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در شهرستان‌ها، اظهار داشت: هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هم سایر دستگاه‌ها اعلام کرده‌اند که مشکلی در خصوص ایاب و ذهاب کارمندان و تأمین غذای آنان چه از لحاظ منابع مالی و چه مسائل اجرایی وجود ندارد.

وی به ساعات کاری ادارات اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ساعت کاری ادارات از 7 صبح آغاز خواهد شد و باید در مجموع 44 ساعت کاری در یک هفته به ثبت برسد.

زرگرپور با تأکید بر اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باید در شهرستان‌ها نیز همانند مرکز استان مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: البته دستگاه‌های خدمات رسان باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که تعطیلی روز پنج‌شنبه‌ها اختلالی در روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نکند و مردم با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای خانواده‌های کارکنان، ساعات کاری مهدکودک‌ها و واحدهای آموزشی نیز باید متناسب با ساعات کار اداری تنظیم شود تا مشکلی برای آنان ایجاد نگردد.

مدیر ارشد استان در پایان گفت: چارچوب مورد نظر استان برای تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به وزیر کشور ارسال خواهد شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ گردد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =