خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، برخورد جدی با کالای قاچاق را اقدامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: بی توجهی به ورود کالای قاچاق چراغ سبز به افزایش آمار بیکاری و وخیم شدن وضعیت اقتصادی کشور را در پی دارد.

ارسلان فتحی پور با انتقاد از روند روزافزون قاچاق به کشور، گفت: برای مقابله با تضعیف تولید ملی که نتیجه قاچاق کالا به کشور است باید قوانین سفت و سخت تری بااین پدیده شوم مقابله کند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای سیاست های رهبر انقلاب اسلامی در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به برخورد جدی با قاچاق است، افزود: در حال حاضر سالانه مقادیر بسیاری ارز در نتیجه قاچاق کالا از کشور خارج می شود.

سالانه 25 میلیارد دلار   قاچاق کالا به کشور رخ می دهد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رقم  25 میلیارد دلار برای میزان قاچاق در کشور بسیار بالا است، تصریح کرد: لازمه کاهش حجم کالای قاچاق به کشور برخورد جدی با قاچاقچیان و در نظر گرفتن مجازات های سنگین برای متخلفان این حوزه است.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مصوب شده است، گفت: آیین نامه های این قانون باید هرچه سریع تر در کشور مصوب و زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

 هشدار نسبت به افزایش بیکاری با رشد قاچاق

فتحی پور با تاکید بر اینکه بی توجهی به ورود کالای قاچاق نشان دادن چراغ سبز به افزایش آمار بیکاری در کشور است، افزود: زمانی که مقابله جدی با کالای قاچاق صورت بگیرد بسیاری از افراد بیکار نبوده و می توانند تولیدات خود را به معرض فروش بگذارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، برخورد جدی با کالای قاچاق را اقدامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید به مقوله قاچاق کالا و دستگاه های برخوردکننده با این پدیده ورود کرده تا با نظارت دقیق زمینه کاهش آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: جدی گرفتن بحث مقابله با قاچاق می تواند منابع مالی کلانی را به جای تزریق به کشورهای دیگر به اقتصاد ملی ما واریز کند.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =