به‌یاد کامبیز درمبخش؛ آدمی مهربان و نجیب و هنرمندی خلاق و جهانی

سرپرست معاونت هنری، زنده‌یاد کامبیز درمبخش را هنرمندی دانست که پدیده‌ها و ناراستی‌های فرهنگی را با قلمش نشان می‌داد و مدیرکل هنرهای تجسمی، او را استادی نجیب و بزرگ معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست و طراح سرشناس کشورمان، مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام‌های تسلیتی را منتشر کردند. 

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری، در پیامی به همین مناسبت نوشت: 

«کامبیز درمبخش، اهل دیدن بود، دنیای پیرامون، پدیده‌ها و ناراستی‌های فرهنگی و اجتماعی و انسانی را دقیق می‌دید و خلاقانه در طرح‌ها و کاریکارتوهایش بیان می‌کرد. خلاقیت، مشخصه اصلی و همیشگی آثار درمبخش است.
نگاه و قلمش به همه آثارش وجوه مشترکی داده اما خلاقیت که عنصر جدانشدنی در کارهای این هنرمند است، هر اثری را از دیگری متمایز می‌کند.
کامبیز درمبخش، هنرمند بود، آرام و مهربان. کم می‌گفت اما دیدن و دقیق دیدن را با کوتاه‌ترین و گویاترین بیان یاد می‌داد و در کار هنر مستمر، با اراده و فعال بود.
در گذشت استاد کامبیز درمبخش را به خانواده عزیزش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و علو درجات را برای زنده‌یاد درمبخش از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. یادش گرامی.»

در پیامِ هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی هم آمده است: 

«خبر دردناک درگذشت یکی از مردمی‌ترین و اخلاق‌مدارترین استادان هنر همه ما را در بهت فرو برد. کامبیز درمبخش، استادی نجیب و هنرمندی بزرگ بود که همواره در جریان هنرهای تجسمی روز قرار داشت، آثار برجسته او در سطح جهانی شهرت داشت و علاقه‌مندان کاریکاتورهای درخشان او، فقط ایرانی نبودند.
استاد درمبخش با خطوط ساده و در عین حال عمیق، جهانی شگفت‌انگیز را خلق کرد. طی سال‌های اخیر، عموما در سیاست‌گذاری و داوری تمامی رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی در کنار ایشان درس هنر و اخلاق مدارا و محبت آموختیم.
اکنون قلم او از تپش بازایستاده است و با اندوه فراوان درگذشت استاد درمبخش را به خانواده ایشان و هنرمندان ایران تسلیت عرض می‌کنم.»

کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست، طراح و گرافیست پیشکسوت کشورمان، امروز (شنبه پانزدهم آبان)، بر اثر بیماری کرونا درگذشت. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =