مجلس با افزایش مجدد تعرفه واردات خودرو اختیار افزایش کیفیت را بر عهده خود خودروسازان گذاشت.

سید شریف حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر تعرفه واردات خودرو توسط مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس نظر نمایندگان صنایع خودرو سازی موظف می شوند تا با توجه به امکانات موجود خود برنامه ای جهت ارتقاء کیفیت محصولاتشان ارایه دهند.

وی با اشاره به قوانین قبلی در زمینه افزایش کیفیت تولید خودرو گفت: این قوانین شامل استاندارد های اجباری است که برخی از آنها اصلا قابل اجرا نیستند بنابراین صنایع خودرو سازی باید با توجه به امکانات موجود برنامه ای قابل اجرا به کمیسیون صنایع ارایه دهند که در نشستهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت صنایع خودرو سازی موظف خواهند شد این برنامه را اجرا کنند.

حسینی در زمینه تضمین اجرایی این قانون گفت: در طرح اولیه ای که توسط نمایندگان مجلس به صحن علنی ارایه شده است در واقع کاهش تعرفه ملغی شده و درنهایت صنایع خودروسازی را موظف به ارایه برنامه ای جهت بهبود کیفی محصولاتشان کرده است و البته مجلس در سال جاری مراحل اجرایی شدن این قانون را زیر نظر خواهد گرفت و در صورت عدم ایجاد تحرک مناسب در این صنایع بطور حتم برای ایجاد بازار رقابتی و ملزم کردن صنایع به تولید کیفی اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در طول برنامه پنجم تعرفه های وراردات خودرو به صورت سالانه و به شکل پلکانی کاهش پیدا خواهد کرد و این مسئله به نوعی ضرب الاجل برای صنایع خودروسازی محسوب می شود که خود را برای رقابت در رقبای خارجی آماده کنند.

کد خبر 52980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا متاسفم . چون مافیای خودرو سازی فقط به فکر منافع خویش هستند و جان و مال مشتریان هیچ اهمیتی برایشان ندارد. مجلس هم که هر روز یک تصمیم متفاوت میگیرد .
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۷
    0 0
    یا جان مردم و کیفیت و ایمنی یا خودروسازان؟
  • مهدي IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۷
    0 0
    واگزار همه نمايندگان مردم به خدا
  • بدون نام IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    جاي بسي تاسف براي اين موضوع اين همه زمان به خودرو سازان داده شد اما مافياي خودرو سازان پيروز ميدان شد و طبق معمول بازار انحصار گرايي بدون در نظر گرفتن مشتري واي اسفا واي دريغا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    یا امنیت و جان و ایمنی واسایش مردم یا خودروسازی
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۱
    0 0
    بهتر است بگوييد صنايع اشغال سازي چون ابروي تويو تا و پژوي فرانسه وبنز وغيره ميره چون اونا خودروساز هستن نه زباله هايي مثل ايران خودرو وسايپا