ایرنا نوشت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت سوء استفاده آمریکا در توقیف دارایی‌های ایران در دولت گذشته فراهم شد.

سید موید حسینی صدر اظهار کرد: دولت قبل با اشتباه محاسباتی اقدام به خرید اوراقی مربوط به شرکت های آمریکایی کرد که این باعث سوء استفاده آنها شده است.
وی یادآور شد: کاملا مشخص است سوء استفاده ای که امروز آمریکایی ها از این موضوع می کنند دولت قبل فراهم کرده است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در آمریکایی ها مجبورند عاقلانه رفتار کنند، اظهار امیدواری کرد: این مشکل هر چه سریع تر حل و حقوق مردم ایران حفظ شود.

حسینی صدر افزود: اگر به حقوق جمهوری اسلامی ایران تجاوز شود ما به هیچ وجه اغماض نمی کنیم و باج نمی دهیم و اگر امروز از موضع صلح طلبی صحبت می کنیم صلح طلبی ما قدرتمندانه است.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه و مسوولان دولتی مطمئنا با جدیت موضوع را پیگیری می کنند و اقدامات لازم را انجام می دهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با تاکید بر این که این به معنای این نیست که ما اقدام شتاب زده انجام خواهیم داد، گفت: دولت در این راستا سنجیده عمل می کند.

معاون اول رییس جمهوری عصر شنبه در سومین نشست مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی با اشاره به حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر توقیف دو میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی ایران در آمریکا گفت: دولت ایران از تمام ابزارهای قانونی برای بازپس گیری پول خود از دولت آمریکا استفاده می کند.

اسحاق جهانگیری با بیان این که در دولت گذشته یک بی تدبیری انجام شد، افزود: در یک دوره ای تصمیم گرفتند بخشی از منابع بانک مرکزی با یک اوراقی در اروپا مدیریت شود که متاسفانه با بی تدبیری کامل دولت قبل دو میلیارد اوراق آمریکایی خریدند و این باعث شد آنها بتوانند به راحتی این دو میلیارد را مسدود کنند و بعد بگویند ما آن را مصادره کردیم.

پیش از این نیز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پی توقیف بیش از 2 میلیارد دلار از دارایی های کشورمان با حکم دیوان عالی آمریکا به بهانه واهی مشارکت ایران در انفجار پایگاه تفنگداران دریایی آن کشور در بیروت، تاکید کرد که بی احتیاطی دولت قبل منجر به این مساله شد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =