در آستانه روز جهانی کارگر، دبیرکل خانه کارگر و جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارگران واحدهای گوناگون تولیدی کشور، با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهم ترین سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار به این شرح است:
** واقعاً نباید در ایران بیکار داشته باشیم و همه‌ مسؤولان در همه‌ بخش‌ها باید برای ریشه‌کنی این معضل تلاش کنند که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، یک اقدام ملی است.

** مطمئناً کسانی که با سوء مدیریت‌ها، کار و کارگران کشور را در این سال‌ها دچار بحران بیکاری و جوانان تحصیلکرده را از اشتغال مناسب محروم کردند، در محضر جامعه‌ و دادگاه عدل الهی مؤاخذه خواهند شد.

** متأسفانه بعضی از کسانی که قبلاً در مقام مسؤولان جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، وقتی در دو انتخابات نظر جامعه را دیدند، به جای اصلاح گفتار و رفتار خویش با کارشکنی سیاسی در کارهای دولت تلاش می‌کنند که تحریم‌ها را برگردانند.

** جانبداری از تحریم، تبلیغ قاچاق و سوء استفاده از نیاز جوانان تحصیلکرده جامعه و خانواده‌ها به اشتغال است و متأسفانه شاهد بودیم که چگونه در دولت گذشته بجای توجه به تولید، جامعه را به واردات وابسته کرده بودند که وقتی تحریم گسترش یافت، رکود تورمی و فلاکت حاصل از آن جامعه را فراگیر گرفت.

** همه‌ی مسؤولین نظام، به خصوص دولت با تمام وجود می‌خواهند که معیشت دو قشر زحمتکش جامعه یعنی معلمان و کارگران با حفظ ارزش اجتماعی آنان، تأمین شود، اما می‌دانید که علاوه بر بیماری ساختاری که دولت گذشته با حذف بسیاری از شوراهای عالی و نهادها ایجاد کرده بود، در زمانی که بیشترین درآمد نفتی تاریخ ایران را داشتیم، 500 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت برجای گذاشت.

** نیمه کاره رها کردن بسیاری از بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی که نیاز اصلی کارگران کشور بود، یکی از مصادیق بارز حیف و میل کردن درآمدهای نفتی کشور است. اگر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در سراسر کشور تجهیز می‌شدند و با تمام توان در خدمت کارگران و مستمری‌بگیران بودند، یکی از دغدغه‌های اصلی این قشر مظلوم که مسائل بهداشت و درمان است، برطرف می‌شد.

** متأسفانه درآمدها و حتی سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی که مالک اصلی آن کارگران مظلوم جامعه و مستمری‌بگیران بودند، در جای مناسب صرف نشده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرجان A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    آقاى هاشمى دلواپس رفتن تحریم هانباشیدآنهاجایی نرفته اند همین جاهستندوالبته پرزورترازقبل
    • بدون نام ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      84 4
      برادر شما خوابي مگه? نفتكشت بايد پرچم بوركينافاسو رو مي زد تا راش مي دادن جايي.
    • علیرضا A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      74 10
      شما دلواپس نباش . اگه کارای دولت بی فایده بود و تحریم ها کم رنگ تر و ضعیف تر نشده بودند مردم به جای اعتدالیون به امثال شما دلواپسا رای میدادند . ولی حالا که میبینی حماسه 7 اسفند خلق شده .
    • کامیار A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      76 12
      زنده باد هاشمی رفسنجانی رای اول تهران بزرگ
    • ایمان A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      59 4
      با نظر شما مخالفم . آقای رفسنجانی از مدت ها قبل خطر ندانم کاری های احمدی نژاد رو گوشزد میکرد اما زمان زیادی سپری شد تا این حقیقت به مردم ما ثابت شد .
    • بی نام A1 ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      3 1
      اصلاحات ک چندساله ممنوع ال...شدند فقط مردان اعتدالی بزرگی مثل ایت ا...هاشمی و دکتر مطهری شجاعانه انتقاد میکنند
    • بهزاد IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      2 2
      من اصفهانیم ولی واقعا تهرانی ها مردند زنده باد امید
  • رسول A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    جالبه که این افراد که دوستدار تحریم هستند برای رای آوری کاندیداهای اصولگرا در انتخابات هزینه کردند
  • حمید A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    33 2
    علاقمندان بی چون و چرای تحریم که ادعای میکنند دوستی با دنیا برای منافع ما ضرر داره بیان توضیح بدهند که چرا با پول مردم در کشور های خارجی و بخصوص غربی سرمایه گزاری و تجارت نمودند ؟
  • احد A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    50 4
    یکی از دوستام پدرش تو کار واردات خودرو بوده همیشه میگه دست احمدی نژاد درد نکنه چون ما رو به جایی رسوند که از راه واردات ماشین راه صد ساله رو یک شبه رفتیم . با دولت روحانی هم خیلی چپه . میگه از وقتی ایشون اومده کاسبی ما کساد شده و اونقدری سود نداریم .
  • ابراهیم A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    30 4
    روحانی مچکریم
  • احسان A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    27 2
    خبر آنلاین لطفا حیف و میل دولت سابق از بیت المال در واگذاری پر ابهام پتروشیمی باختر به چند نفر کاسب تحریم رو پیگیری و اطلاع رسانی بکن
  • سلام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    8 43
    شنیدن واژه "زحمتکش" از دهان هاشمی قدری خنده دار است
  • مدافع حرم RO ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    5 56
    اقای هاشمی بعد از تحریم که الان سه ماهه برداشته شده چه گلی به سرتون زدید .
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
      16 1
      دولت پاکدست شما در هشت سال چه کار کرد که حالا انتظار دارین دولت روحانی در سه سال شرایط رو گل و بلبل کنه؟ خیر دوست عزیز، آب رفته ز جوی برنمی گرده... هزینه هایی که دولت پاکدست به خاطر بی کفایتی ش به مردم تحمیل کرد برای همیشه از جیب مردم رفته
  • بینام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    30 1
    چرا هر دو جناح سیاسی کشور بجای اینکه بفکر عملیاتی کردن حرفها از جیب مردم ضعیف مایه میگذارند.این خوش خدمتی نه به اسلام است ونه به قشر زحمت کش کارگران واقشار اسیب پذیر در جامعه .لطفا از خودتون مایه بگذارید. وکاری کنید .هر روز حرفهای قشنگ وزیبا از دهان همه مسئولین قبلی وفعلی بیرون میاید وسنگ اندازیها بیشتر از قبل میشود .تورا بخدا مردم را به حال خود بگذارید.
  • ق A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    6 36
    مگه تحریمها برداشته شده
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    25 1
    همه آقایان در ایجاد تحریم ها وایجاد نابسامانی اقتصادی سهیم هستند ومنافع ملی وسرنوشت مردم را نابود کرده اند
  • داودی EE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    19 2
    وقتی مدیران میانی و برخی از معاونان مشاوران از دولت قبل باشد امیدی به بهبود وضعیت نداریم
    • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
      1 2
      مدیران میانی معمولا بیش از ده دوازده سال سابقه دارند
  • برادر A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    29 2
    حق دارن که عاشق تحریم باشن آخه کاسب و ثروتمندان تحریم هستن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    20 2
    جناب هاشمی درست که عده ادم به اسم دلواپس دنبال منافع شخصی و گروهی خودشون هستند و خواهند بود ولی دیگه نزدیک چهل سال از عمر این حکومت دارد می گذرد و وعده وعید خشک و خالی هم دیگر جایگاهی ندارد و باز و ادا در اوردن که یک خراب کردو حالا ما بیست سال وقت می خوایم اون خرابیهارو درست کنیم از این مدل حرفها هم جایگاهی ندارد و دست از دور باطل بردارید وعده وعید به کارگر و معلم و غیره ندید شده تا پای خونتون هم شده یکبار هم شده بخاطر مردم باستید اگر رو راست هستید
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    17 3
    دمت گرم هاشمی عزیز
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    8 27
    فرزندان آقای هاشمی چه چیزهایی را دوست دارند ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    5 22
    شما منکر این هستی که جنگ تحمیلی علیرغم خساراتش بقول حضرت امام خمینیره چه برکاتی داشت؟ و تحریمهای تحمیلی دشمن علیرغم فشارهایش چه رشد عظیمی در خودکفایی کشور ایجاد کرد؟ شما موافقین که اهداف انقلابی که این همه برایش زحمت کشیده شده امروز به پای چیزهای کم ارزش قربانی شود؟ چه شده شما را؟ این تذهبون یا شیخ؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      5 0
      جنگ برکتش فقط خودکفایی نظامی مون بود . اگر جنگ نمیشد ما الان در صنایع نظامی یک کشور بسیار وابسته بودیم . ما میتونستیم تو دوران 8 سال تحریم هم خودکفای اقتصادی بشیم ولی بخاطر فساد بسیار بالای آقایون ، نشد که نشد . بدتر و وابسته تر هم شدیم . 1400 سال پیش حضرت علی علیه السلام فرمودن : هرجا چیزی به دو قیمت فروخته بشه ، فساد میاره ولی ما همون فساد رو تو دوره 8 ساله آقایون تو کشورمون پایه گذاری کردیم . دلار مرجع 1250 تومان دلار آزاد 3700 تومان . این همه اختلاف این همه جایزه برای واردات تو کشور چین جایزه برای صادرات میدن ، ما تو اینجا جایزه برای واردات می دادیم حالا هرکی بیشتر واردات کنه ، زرنگ تره و جایزش بیشتره . اینه که بدتر شدیم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    9 21
    رکود تورمی چیز جدیدی نیست و در زمان خود دولت رفسنجانی هم با شدت بوده است ،اینهایی که هاشمی گفته همه فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر خطاهای خود و دور و وری هاشه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    6 18
    این حرف ها که تحریم نعمت است و .... برای نشکستن روحیه بود. پیرهن عثمان کردنش جوانمردانه نیست. منصفان دانند.
  • جوا د A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    6 14
    سرقت های بزرگ از طرف کیه؟؟؟ کدوم تحریم رو برداشتی؟؟؟
  • مسعود A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    11 18
    ببخشید آقای هاشمی مگر برداشت دو میلیارد دلار از داراییهای ایران تحریم نیست که در زمان دوستان جنابعالی صورت گرفته ، قبلا که بلوکه بودن تحریم حساب میشه اما حالا که کشیدن بالا تحریم نیست . بی شک دوستان جنابعالی کاسبان تحریم هستند که با استفاده از آن برای به دست آوردن رای مردم کاسبی کردند و میکنید
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    4 3
    درست در جهت اهداف عربستان و امریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می کنند. به جز اینکه فکر کنم اینها نفوذی هستند به چیز دیگری فکر نمی کنم.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    7 0
    جنگ برکتش فقط خودکفایی نظامی مون بود . اگر جنگ نمیشد ما الان در صنایع نظامی یک کشور بسیار وابسته بودیم . ما میتونستیم تو دوران 8 سال تحریم هم خودکفای اقتصادی بشیم ولی بخاطر فساد بسیار بالای آقایون ، نشد که نشد . بدتر و وابسته تر هم شدیم . 1400 سال پیش حضرت علی علیه السلام فرمودن : هرجا چیزی به دو قیمت فروخته بشه ، فساد میاره ولی ما همون فساد رو تو دوره 8 ساله آقایون تو کشورمون پایه گذاری کردیم . دلار مرجع 1250 تومان دلار آزاد 3700 تومان . این همه اختلاف این همه جایزه برای واردات تو کشور چین جایزه برای صادرات میدن ، ما تو اینجا جایزه برای واردات می دادیم حالا هرکی بیشتر واردات کنه ، زرنگ تره و جایزش بیشتره . اینه که بدتر شدیم
  • سید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    1 2
    یکی به این بگه اصلا اقتصاد رو برام معنی کن ببینم چی میگی
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 0
    امروز هم عده با آزمایشات موشکی و گرفتن چند نظامی غیر مسیلح آمریکایی و بزرگ کردن آن مثل اینکه در یک چنگ بزرگ پیروز شده اند همصدا با اسرائیل و عربستان دنبال برهم زدن برجام هستند