وزیر خارجه آمریکا گفت: مسلمانان بخشی اساسی را در جامعه آمریکا تشکیل می دهند.

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، جان کری وزیر خارجه آمریکا از سخنرانی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور  ضد مسلمانان انتقاد کرد.

جان کری در اظهاراتی در موسسه سیاست های عمومی «جیمز بیکر» گفت: مسلمانان بخشی اساسی را در جامعه آمریکا تشکیل می دهند.

وی افزود: برخی نشانه های نگران کننده در آمریکا وجود دارد، زیرا برخی تلاش می کنند مسلمانان را تحریم کنند و داستانهایی ساختگی و دروغین از جشن گرفتن های مسلمانان آمریکا در حوادث یازدهم سپتامبر می گویند. این در حالی است که این داستانها را کسانی که زحمت بررسی واقعیتها را به خود نمی دهند منتشر می کنند. اجازه بدهید واقعیت ها را برای شما بیان کنم؛ مسلمانان در این کشور از همان آغاز تاسیس آن زندگی می کردند و در کنار ما در همه جنگها مشارکت داشتند و منازل خود را در همه مناطق کشور از جمله در اینجا شهر هیوستن ساختند و طرحهای زیادی را در سراسر کشور به اجرا در می آورند؛ به معنای دیگر آنها آمریکایی هستند.

کری افزود: من و رئیس جمهور اوباما بارها اعلام کرده ایم که مبارزه با داعش نه چندین ماه بلکه چندین سال به طول می انجامد.    

در سفارت خانه های آمریکا آموزش مذهبی داده می شود

همچنین ایسنا در خبری دیگر به نقل از اپونتیک نوشته است:  وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنرانی خود درباره مذهب در دانشگاه تگزاس گفت:‌ ایالات متحده قصد دارد تا به ترغیب آموزش مذهبی در تمام سفارتخانه هایش در سراسر جهان بپردازد و در تلاش برای حفاظت از امنیت ملی آمریکا، رهبران مذهبی محلی را نیز در این برنامه دخیل کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سخنرانی در دانشگاه هوستون، تگزاس گفت: ما به دنبال تقویت و بسط آموزش‌های مذهبی خود در بیش از 240 سفارتخانه و کنسولگری در سراسر دنیا هستیم و در این کار از رهبران مذهبی محلی نیز استفاده می کنیم. من بر این باورم که این تلاش برای جهان امروز نیاز است چون باعث حفظ امنیت آمریکا می شود.

وی ادامه داد: آمریکا هنوز مذاکرات خود را با فعالان مذهبی آغاز نکرده است. ما در زمینه سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی خود به پیشرفت هایی دست پیدا کرده ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزایش یهودی ستیزی در اروپا و همچنین افزایش اقدامات و احساسات ضد اسلام را که در نتیجه اقدامات احزاب ملی گرای افراطی به وجود آمده است، مورد انتقاد قرار داد.

وی به این مساله اشاره کرد که در آمریکا یک مساله مشکل ساز بوجود آمده که دلیل آن درخواست‌ها برای ممنوعیت ورود مسلمانان از دیگر کشورها و گفتن داستان‌های دروغین از جشن مسلمانان آمریکا پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: تلاش‌ها علیه کل مسلمانان هیچ توجیه منطقی ندارد. همانطور که نمی شود تمام مسیحیان را بخاطر قتل عام مسلمانان در کوزوو و بوسنی در دهه 90 میلادی به دست مسیحیان مقصر شمرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =