مهر نوشت: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه احداث LRT مشکل امروز تهران نیست، گفت: تاکنون موضوع احداث LRT در پایتخت در کمیسیون عمران شورا مطرح نشده است.

احمد دنیامالی در خصوص اخباری در خصوص رایزنی با بخش خصوصی برای احداث تراموا در تهران گفت: باید جایگاه LRT در شبکه حمل و نقل عمومی تعریف شود و با مشابه سازی میزان اثرگذاری اش مشخص شود و این که قصد داریم با LRT در تهران چه مشکلی را از حمل و نقل عمومی حل کنیم. 

او ادامه داد: توسعه وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی بدون پشتوانه مطالعاتی به ضرر عناصر پیاده هست و روز به روز سهمشان از فضاهای شهری نیز افزایش پیدا می کند و این برخلاف حقوق سالمندان و کودکان است که در سطح شهر حرکت می کنند.

دنیامالی با بیان اینکه نباید با تصمیم گیری هایمان بر مشکلات مردم بیفزاییم، گفت: یک مشکل را به طور مقطعی حل کنیم اما ایمنی مردم که در حرکت هستند را کاهش دهیم. باید ایمنی شهروندان جدی گرفته شود و طرح هایی که در سطح شهر اجرایی می شود توجیهات فنی و اقتصادی داشته باشد.

او در خصوص اینکه شهرداری می تواند بدون در جریان قرار دادن شورا با بخش خصوصی برای اجرای پروژه ای مذاکره کند، گفت: اگر قرار باشد پروژه ای اجرایی شود، باید در بودجه آورده شود که ما در زمان تصویب بودجه در خصوص LRT مذاکره ای نداشتیم و اینگونه نیست که بخش خصوصی به هر پروژه ای که بخواهد ورود کند. برای پروژه های حمل و نقل اولویت هایی وجود دارد که باید در مذاکرات این اولویت ها رعایت شود.

او تاکید کرد: تاکنون نشستی با مدیران شهری در خصوص LRT نداشته ایم و به نظر من مشکل تهران LRT نیست.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =