۲۱ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کاردها وقتی به استخوان می کوبند کند می شوند

« یک خانم هنرمندی بدون روسری رفته بود هالیوود و دست داده بود به یک آقایی و جایزه گرفته بود که به او گفته بودند حق نداری بیایی ...آقا چرا حق ندارد بیاید ؟‌ این جا وطنش هست این جا مال ما نیست . حالا ما امروز به حکومت رسیدیم مالک مملکت نشدیم که ... من هر وقت یاد این قضیه می افتم غصه دار می شوم که یک انسان با شخصیت را با یک رفتار غلط امنیتی ، شخصیتش را خرد کردند...»

اگر کسی در این چند روز  گفت و گوی بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی با محمود احمدی‌نژاد ، را ندیده و نشنیده باشد تصورش بر این خواهد بود که این سخنان متعلق به یک مقلد فوکولیسم است که  در فضای مجازی سخنان پرشور مهاتما گاندی ، مارتین لوترکینگ و نلسون ماندلا را زیادی خوانده و به سر گیجه افتاده است .

دشوار است باورکردن این جملات از  کسی که در مساله حجاب بگیر و ببندها راه انداخت   و حال روبروی دوربین نشسته است و غصه دار چندین و چندساله بانویی است که بر سر همین مسائل نتوانست به مملکت برگردد و دارد آن سوترها زندگی اش را می کند .

وقتی آقای احمدی نژاد از  « تفنگت  را زمین بگذار» به عنوان آرمان خود  یاد می کند و برای محمد رضا شجریان آرزوی سلامتی می کند ؛ وقتی با همان لبخند ملیح همیشگی زل می زند به دوربین و از علاقه خود به معین و داریوش می گوید ؛ گوشی موبایل را با حرص و خشم به دیوار نمی کوبیم فقط یادمان می آید به روزهایی که در نمایشگاه کتاب ،آثار برخی نویسندگان   را از روی پیشخوان غرفه هاجمع آوری می کردند . یادمان می آید به روزی که در زمان ریاست جمهوری او  نام فروغ فرخزاد از کتاب شعر شاعران ایران و جهان پاک شد و به روحیه فرهنگ دوست آن جناب هم هیچ تلنگری نخورد .

یادمان می آید به ممنوع القلم ها و ممنوع الکارها . به رکوردی که  محمدعلی رامین ، معاون مطبوعاتی او در توقیف و تذکر و توبیخ نشریات منتقد دولت شکست .  

به افاضات عجیب و غریب جواد شمقدری   مشاور هنری ایشان یادمان می افتد که به آهنگ  لب کارون حساسیت عجیبی داشتند و تاکید می کردند که رقاصبازیها را از فیلم خارج کنید   و هشدار مکرر می دادند که بدون  ‌اجازه فیلم به خارج بفرستید، ممنوع‌الکار می‌شوید.

سخت است باور کردن حرف های قشنگ امروز  از دهان کسی که در دوران ریاست جمهوری اش بیشمار قلم ها  شکست و بیشمار دهان ها دوخته شد .

مردی که امروز لبخندی به پهنای صورتش تحویل دوربین می دهد و تکرار می کند: «من همه را دوست دارم . همه را دوست دارم» آیا همان کسی است که  همه را دوست نداشت و یک عده هم برایش خس و خاشاک بودند و با همان

یک جمله  نابهنگام  برهه ای غیر منتظره را برای کشور رقم زد . خوب است که آدم همه را دوست داشته باشد حتی خس ها و خاشاک ها را.

دردهای مگوی ما بسیار است آقای احمدی نژاد و دردهای آن ها که دستی بر آتش فرهنگ داشتند از دیگران بسیارتر . خیلی وقت است که حتی اگر مشاور هنری شما  ظاهر شود و با دهان خودش یک دل سیر لب کارون بخواند گل از گل هیچ کس نخواهد شکفت . ستودن داریوش اقبالی و نصرالله معین از جانب بلند شما که جای خود دارد . خیلی وقت است که دل و دماغ خندیدن به هیچ طنز مصوری را در خودمان نمی بینیم . خیلی وقت است که به این جمله هالبواکس، جامعه شناس رسیده ایم آقای احمدی نژاد ! این جمله کوتاه اما همه چیز در آن پنهان :« ما انسان ها هیچ چیز را فراموش نخواهیم کرد»

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    53 90
    با سلام نمایندگان انقلابی مجلس آگاه باشید اصلاح طلبان که دیگر در بین مردم جایگاهی ندارند و به زباله دان تاریخ پیوسته اند به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در سنگر نیروهای انقلابی هستند. بدون اینکه وارد حاشیه ها شوید ،به فضل الهی باقدرت درجهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایرا قدم بردارید.
    • RO ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      62 15
      خدا پدرشو بیامرزِ هرکی این جمله ی « خلایق هر چه لایق » رو ابداع کرد!!!
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      62 24
      اصولگرها برنده میدان بدون رقابت هستند. هرگز برنده نبودین و نخواهید بودید. اوج رای رئیس مجلستون به طنز شبیه
    • US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      18 11
      چند درصد مردم بہ شما ھا رای دادن دل مردم آنقدر بزرگ ھست کہ فکرش ھم نمی تونی بکنی کلاہ خودت قاضی
  • SE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    33 7
    پند و موعظه اگر خوبه برای همسایه خوبه و نه خود موعظه کننده!
  • بینام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    34 12
    حرف زیادی نزن اون موقع کجا بودی که الان بلبل شدی ... الان دلسوز شدی ایراد از اصول گرا میگیرین شماها چه تاحی سر مردم گذاشتین ۸ سال پدر مردم رو درآوردین دلار بیست تومن طلا یه میلیون خحالت بکشین با این جملات مسخره با مردم بازی نکنید به شعور ما توهین نکنید
    • gol IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      7 1
      لایک داری راس میگه اون موقع کجا بوذی
  • FR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    37 28
    اصولگرا های ۸ درصدی عجب خیال می کنند پیروز شدند بات کوچه حلوت
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      8 7
      بله ما ۸ درصدیم چون دنبال لاابالی گری نیستیم و در پی ساختن مملکتمون هستیم. الان شما رو دیدیم چطور مملکتو به گند کشیدین. راستی دلار چنده؟! طلا چطور؟!!!!
  • روح الله IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    28 3
    آی خوشم میاد که شما اصلاح طلبها و اصول گراها همتون از ۵۰ کیلو آدم اینقده نفرت و ترس دارید .... .... بله چون به امثال شماها باج نداد... حالا فحشش میدید بدید ولی اگه مردید بیایید وسط مردم ببینید شماها راست میگید یا اون
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      7 9
      آقا روح الله سلام. داداش جون، چقدر باید تحمل کنیم. خلاف شرعی مونده که این پسره نکرده باشه؟ جیب ما را زد و مسکن مهر برای یه عده ساخت. بعد هم رفت مامان چاوز را بغل کرد. جلوی دوربین هم که ترانه های داریوش را زمزمه کرد. پشت دوربین هم احتمالا با ترانه شغال پر گنجشک پر ویگن قر میده. بس کنید اخوی. آدم قحطیه که هی سنگ این بابا را به سینه میزنید؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 1
    بی نظیر
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    24 7
    این به اصطلاح هنرمندان ایران چه کاری برای مردم کردن که این قدر پر توقع هستن برید ببینید هنرمندان خارجی اروپایی و آمریکایی چه کارهای خیری انجام می دهند
  • کارگر IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    34 1
    سیاست کثیف تر از این حرفاس.برای دوباره ب قدرت رسیدن مجبورن مدام رنگ عوض کنن و حرفهای ب روز و روشن فکرانه بزنن
  • JP ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    9 2
    خب بنده خدا توبه کرده شما ببخشش
  • مهدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    11 8
    خودت رو خراب از این نکن ....احمدی نژاد
  • فرهاد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    33 24
    ... درود بر دکتر احمدی نژاد
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    19 22
    اصلاح طلب اسمش روشه همه چی رو اصلاح میکنن البته به نفع خودشون نه ملت اصلاح طلب ها همشون غلام شیطان بزرگ امریکا هستن همون امریکایی که سردار عزیزمون رو ترور کرد با جاسوس اصلاح طلبا برید بمیرید اندازه هزار سال حق بیت المال به گردنتونه
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    18 1
    ول کنید آقا و خانم ها دنبال چی هستید؟ دنبال کینه جویی یا احمدی نژاد بهانه هست دنبال عقده گشایی هایتان هستید و می خواهید اصل را نشانه بروید!
  • زهرا IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    17 1
    اصولگرایان هم برنده بشن مهم نیست. مهم اینه که مملکت ٱباد بشه این بدبختی‌ها تمام بشه و مردم در ٱسایش و ٱرامش باشند واین تعصبات و خرافات برداشته بشه و.....
  • یک ایرانی IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    22 12
    درودخدابراحمدی نژاد یاورمظلومان
    • سیداصغرحصاری IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      7 2
      چرامن میخوام مثبت بدم نمیشه ولی منفی روزودمیگیره اینم ترفندجدیدتونه؟
  • مهدی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    17 28
    بسم الله الرحمن الرحیم، دوست گرامی !هم اون خانم اشتباه کرد که کشف حجاب کرده و هم جناب احمدی نژاد اشتباه کرده که در اعتقاداتش سست شده است ،مسلما برای تمامی خانم های بازیگر که با کشف حجاب دهن کجی به دین میکنند ممنوع الورود و ممنوع التصویر شدن حداقل جریمه است،بروند همان ور آب عشق وحال کنند که از دستورات سخت دین به گفته خودشان راحت شوند،تو هم زیاد به خودت فشار نیار ،دق میکنی ها!
  • ایرانی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 1
    همه شماسیاستمدارهای ایران سروته یه کرباسیدسیاستمدارپول نه کشورداری
  • محمد IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    2 1
    مرد بزرگ احمدی نژاد