نامگذاری خیابانی به نام صادق آیینه‌وند

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم نامگذاری خیابان مرحوم آیینه‌وند،‌به بیان ابعاد شخصیتی او پرداخت.

بزرگداشت مرحوم دکتر صادق آیینه‌وند در اولین سالگرد درگذشت آن استاد اخلاق و تاریخ اسلام دیروز،‌ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. قبل از آغاز مراسم بزرگداشت، خیابان 64 غربی بزرگراه کردستان به نام صادق آیینه‌وند تغییر کرد. نامگذاری خیابان صادق آئینه وند با حضور حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری، سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، عظیم بابایی شهردار منطقه 6، احمد مسجد جامعی و مجتبی شاکری دو عضو شورای اسلامی شهر تهران و خانواده مرحوم آیینه‌وند در پژوهشگاه علوم انسانی و برگزار شد.

 در این مراسم احمد مسجد جامعی با اشاره به مناسبت های امروز ضمن تجلیل از مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیینه‌وند اظهار کرد: «موضوع نامگذاری خیابان مقابل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مدت‌ها بود که در کمسیون نامگذاری شورای شهر مصوب شده بود و چقدر خوب شد که این رونمایی از تابلو این خیابان در روز معلم انجام شد.»

او با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی و آشنایی با دکتر آیینه‌وند در دانشگاه تهران یادآور شد: «مرحوم آیینه‌وند از دوستان دوران دانشجویی ما بود. در آن زمان هر وقت صحبت از معلم می شد یاد صمد بهرنگی می افتادیم که یک معلم با دغدغه آموزش کودکان و کودکان کار را داشت. در کتابخانه دانشگاه کتاب های صمد بهرنگی هم بود. مرحوم آیینه‌وند در آن مقطع در دایر کردن کلاس های نهج البلاغه آقای حکیمی نقش مؤثری داشت.»

مسجدجامعی افزود: «در آن مقطع من نیز جزو نماینده های دانشجویان بودم و سعی مان بر این بود که از همه ظرفیت ها و شخصیت های فرهنگی طیف های مختلف استفاده کنیم و با وجود اینکه طیف فکری ما مشخص بود ولی منجر به ترد سایر افکار و سلایق نمی شد.»

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دکتر آیینه‌وند محصول و رشد یافته آن فضای باز دانشگاه بود بیان کرد: «ایشان همزمان با فعالیت های دوره انقلاب اسلامی در سالهای 58-59 اولین کتاب تاریح تحلیلی اسلام را منتشر کردند.»

او ادامه داد: «مرحوم آیینه‌وند در دوران دفاع مقدس و بعد از آن شعر شاعران بزرگ تاریخ تشیع را ترجمه کردند و در آن مقطع بر شاعران دفاع مقدس نیز تاثیرگذار بودند.»

مسجد جامعی در پایان گفت: «ذوق تاریخ نگاری آیینه‌وند به تاریخ نگاری مرحوم شهیدی نزدیک بود.»

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =