مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از رسیدگی به 111 پرونده عدم درج قیمت در تعزیرات حکومتی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی ممیزی با اعلام این خبر افزود: امسال با آغاز به کار گشت‌های مشترک سیار و بازرسی سازمان‌های مربوطه پرونده تخلفات اصناف در شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود در مجموع 111 پرونده در زمینه عدم درج قیمت ثبت شده که نشان‌دهنده بیشترین ارتکاب تخلف در سطح استان زنجان است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به اینکه تخلف گرانفروشی با 47 مورد گزارش، در رتبه دوم قرار دارد، افزود: در سال 95 با دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات صنفی از جمله گران‌فروشی، تقلب در کسب و عدم صدور فاکتور با تشکیل جلسات رسیدگی و احراز تخلفات گزارش شده، حکم بر اعاده حق 16 نفر از شاکیان صادر شده است.
ممیزی ادامه داد: در مجموع تا مورخ 13 اردیبهشت‌ماه سال جاری، تعداد 402 فقره حکم بر محکومیت متخلفان به پرداخت جزای نقدی صادر و به مرحله اجرا رسیده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه با اشاره به صدور حکم قاچاقچی سیمان بیان کرد: پرونده متهم که اقدام به قاچاق 9 هزار و 310 کیلوگرم پاکت سیمان در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مالک کالاها راننده خودرو بوده و بر اساس مستندات موجود در پرونده، به دلیل عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی، محموله مورد نظر قاچاق است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اضافه کرد: ارزش ریالی محموله طبق استعلام از گمرک استان بیش از 300 میلیون ریال اعلام شده است و پس از سیر مراحل قانونی، عامل قاچاق علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان 450 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.
به گفته وی پرونده متهم در شعب تجدیدنظر سازمان مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت به دلیل صدور حکم بر اساس موازین قانونی و مستندات موجود در پرونده، رأی صادره عینا تأیید و لازم‌الاجرا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =