ایرنا نوشت: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها و از آغاز فتنه انگیزی ها که ادامه توطئه های دشمنان علیه امت اسلام بوده است، یادآوری کرده که حامیان تررویست ها از شر این فتنه انگیزی ها در امان نخواهند بود و بی تردید آتش این فتنه دامن آنها را خواهد گرفت.

دكتر ولایتی صبح پنجشنبه در اجلاس مشورتی اتحادیه جهانی علمای مقاومت دربیروت پایتخت لبنان، اظهارداشت كه در این اجلاس مهم كه با انتخاب هوشمندانه عنوان « سازنده بودن مقاومت و ویرانگری تروریسم» برگزار شده است، بنده به عنوان دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی افتخار دارم كه در آن حضور یافته ام.

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد:باید عرض كنم كه منطقه ما در زمان حاضر به دلیل توطئه های دشمنان و بدخواهان اسلام در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و متاسفانه برخی از كشورهای مرتجع منطقه نیز بر آتش این تفرقه افكنی ها دمیده اند و شاهدیم جنایت هایی كه در طول تاریخ بی سابقه بوده است توسط به ظاهر مسلمانان مدعی اسلام علیه ملت های مظلوم و مسلمانان منطقه در حال وقوع است.
وی تاكید كرد: دنیای غرب برای توجیه اعمال خود در منطقه به اسلام هراسی و دشمن معرفی كردن این دین منادی صلح و آرامش همت گمارده و تلاش كرده تا معادلات منطقه را بر هم ریخته و با هدف ایجاد فضای امن برای رژیم صهیونیستی با مشغول كردن مسلمانان به یكدیگر از این آب گل آلود برای خود منافعی را كسب كند تا ضمن تضعیف جایگاه كشورهای قدرتمند منطقه، امكان چپاول و تسلط را برای خود بازشناسد و البته با همراهی برخی كشورهای مرتجع منطقه نیز طراحی های لازم را به عمل آورده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: امروز شاهد هستیم به جای مبارزه با دشمن مشترك امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی، در كشورهای اسلامی با به راه انداختن جنگ های نیابتی و در برخی موارد جنگ مستقیم، آتش جنگ را شعله ور نموده اند و از این طریق درصدد تضعیف امت اسلامی و كشورهای مسلمان هستند.
وی افزود: نقطه تاسف بار تاریخی در این مقطع این است كه جریانات افراطی و تكفیری با برداشت های غلط اشتباه و شبهه افكنانه خود كه ریشه در آموزه های ساختگی وهابیت داشته و دارد، چهره واقعی و رحمانی اسلام ناب محمدی را مخدوش نموده و بستر لازم را برای فتنه انگیزی دشمنان در منطقه ایجاد نموده اند.
دكتر ولایتی اظهارداشت: تاسف بارتر این كه به نام اسلام، چهره خشونت گرفته و هر نوع جرم و جنایت را بر كودك و زن و مرد مسلمان و حتی غیر مسلمان روا می دارند كه نمونه های آن را در طول تاریخ كمتر می توان مشاهده نمود.
دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاكید كرد: همه این اقدامات شنیع به نام اسلام به وقوع پیوسته و همراه با سكوت جامعه جهانی ادامه دارد و نه تنها سكوت كه حمایت و پشتیبانی جدی در تامین منابع مالی، تهیه امكانات و تجهیزات و بسترسای لازم برای این روند را از سوی كشورهای عربی و برخی كشورهای مرتجع منطقه شاهد هستیم و به طور نمونه امروز از بیش از 80 كشور دنیا تروریست و مزدور در سوریه وجود دارد.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها و از آغاز این نوع از فتنه انگیزی ها كه ادامه توطئه های دشمنان علیه امت اسلام بوده است یادآوری نموده كه حامیان تررویست ها از شر این فتنه انگیزی ها در امان نخواهند بود و بی تردید آتش این فتنه دامن آنها را نیز خواهد گرفت.
وی تصریح كرد: شاهد هستیم كه بعد از گذشت چند سال از این فتنه انگیزی، این آتش در برخی كشورهای اروپایی و كشورهای منطقه شعله ور گشته و صلح و ثبات جهانی مورد تهدید قرار گرفته است.
دكتر ولایتی اظهارداشت: تاكید می كنیم كه باید علیه تمامی گروه های تروریست و هر آنچه كه عنوان تروریسم و تروریست دارد و علیه ملت های مظلوم منطقه و دولت های قانونی آنان دست به سلاح برده است، مبارزه كرد هرچند كه برخی كشورهای غربی و آمریكا با تقسیم بندی مضحك تروریست ها به میانه رو و تندرو و حمایت از تروریست های به ظاهر میانه رو بر آتش این دشمنی ها افزوده اند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اما در میان تمام این فتنه انگیزی ها و تفرقه افكنی ها، محور مقاومت برای حفظ اسلام، وحدت اسلامی، حفظ تمامیت ارضی كشورهای مسلمان و معرفی چهره روحانی و رحمانی اسلام ایستادگی كرده و اگر نبود این مقاومت و مبارزه، طراحی مستكبرین برای تسلط بر كل منطقه و سوریه، عراق، یمن، و دیگر بلاد اسلامی همانا در كمترین زمان محقق می گردید.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوشبختانه امروز شاهد هستیم با ایستادگی جانانه محور مقاومت، بیش از پنج سال جهان اسلام و برخی از كشورهای اسلامی مانند سوریه در مقابل جریانات تروریستی و جنایتكار مبارزه نموده اند و بی تردید خواب شوم دشمنان برای تضعیف و بر هم زدن تمامیت ارضی و وحدت اسلامی تعبیر نخواهد شد.
دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاكید كرد: محور مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران و با بیداری امت اسلامی به مبارزه با جریان های افراطی و تكفیری ادامه داده و خواهد داد كه اگر نبود این پشتیبانی و حمایت ها، باید امروز با حاكمیت گروه های تروریستی در بغداد و دشمق و پایتخت های دیگر كشورهای اسلامی مواجه می شدیم.
دكتر ولایتی خاطرنشان كرد: بر این نكته باید تاكید كنم كه حزب الله لبنان به عنوان فخر جهان اسلام و عرب، عزتمندانه برای مبارزه با دشمنان گام برخواهد داشت و قطعنامه های اخیر صادر شده علیه حزب الله لبنان نیز از اساس محكوم است.
وی تصریح كرد: اقدامات برخی از كشورها در تروریست خواندن حزب الله، پدیده دردناك و شومی و نشان از غفلت برخی كشورهای منطقه است كه به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی، در تلاش برای تضعیف جایگاه حزب الله در منطقه هستند و حاشیه امنی را برای رژیم صهیونیستی فراهم نموده اند تا كماكان بلاد اسلامی را مورد تهدید قرار داده و بر دشمنی ها خود بیفزاید.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهارداشت: بی تردید با بیداری امت اسلامی محور مقاومت به مبارزه خود ادامه خواهد داد و به پیروزی دست خواهد یافت و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز همواره بر حمایت از جریان مقاومت برای مبارزه با جریان های افراطی و تكفیری منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی تاكید داشته اند وامیدواریم پیروزی امت اسلامی در همه صحنه ها محقق گردد.
دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اما در این میان، علما، متفكران، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام نقش بسیار مهم و وظیفه سنگین و بی نظیر تاریخی را در تشریح و تبیین مبانی ارزشمند و متعالی آموزه های دینی و اسلامی بر عهده دارند و غفلت از این مهم می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد و باید با روشنگری خود در برابر شبهه افكنی ها و جریان های افراطی برخی رژیم های منطقه مقابله نمایند.
وی افزود: نشست امروز برای تحقق همین گام اساسی و مهم است كه با حضور علما، اندشیمندان و فرهیختگان جهان اسلام برپا شده است.
دكتر ولایتی از دست اندركاران برگزاری این اجلاس تشكر كرد و گفت كه سربلندی، عزت، و پیروزی را برای ملت مسلمان و جهان اسلام مسئلت داریم.
براساس گزارش ایرنا، در این اجلاس كه با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید آغاز شد، «محمد حسن تبرائیان» دبیر اتحادیه جهانی علمای مقاومت گزارشی از برنامه ها و چشم انداز فعالیت های این اتحادیه و همچنین روند برگزاری این اجلاس مشورتی و اهداف برگزاری آن ارائه كرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =