۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
پیوستن گیلان به پویش "سه شنبه های بدون خودرو"

هر روزی که از راندن خودروهای شخصی خود صرف نظر کنیم، یعنی اکسیژن روزانه مورد نیاز 365 انسان را ذخیره ساخته ایم. چه توشه ای از این ارزشمندتر برای آخرت خویش سراغ دارید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان در راستای بستر سازی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جلب مشارکت ها و همکاری شهروندان در بهبود وضعیت محیط زیست شهری بویژه کاهش استفاده از خودروهای شخصی ، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری سازمان محیط زیست و مشارکت نهادهای موثر در داخل و خارج مجموعه شهرداری تهران و همچنین سازمانهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست ، کارگروهی را با طرح " پویش سه شنبه های بدون خودرو " تشکیل دادند .

در این راستا تاکنون استانهای تهران ، گیلان ، کرمانشاه ، تبریز ، چهارمحال بختیاری ، خراسان ضوی آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، همدان ، شیراز ، اصفهان ، یزد ، خوزستان حمایت خود را از این طرح اعلام داشتند .

همانگونه که می دانیم آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل و وسایل نقلیه به شکل گازهای خروجی از اگزوز ، ذرات معلق ، صدا و ... می باشد که به طرق گوناگونی می تواند آثار زیانبار دراز مدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسانها بگذارد . این آلودگی ها با اتخاذ روشهای برنامه ریزی کشوری ، منطقه ای و شهری و همینطور اعمال تکنولوژی کنترل آلودگی به حداقل می رسد که در این میان استفاده کمتر از وسایل نقلیه موتوری کم هزینه ترین راه ممکن است .

بیاییم با پویش سه شنبه های بدون خودرو همراه شویم و یادمان باشد که این پیوستن می تواند تا ابد در دل و جان خاطره شهرمان ماندگار بماند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =