بنا مولایی:حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط  از اولویت برنامه های اتاق بازرگانی استان البرز است

سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی استان البرز بهانه ای بود برای نشست خبری رییس و هیئت رئیسه با اصحاب رسانه که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد.

ندا صابری/خبر آنلاین البرز، رییس اتاق بازرگانی با اشاره به فراز و نشیب های بسیار در اقتصاد ایران، اظهار کرد: با توجه به دوران بعد از برجام وزارت امور خارجه و شرکتهای بازرگانی ایران در خارج از کشور نقش مهمی را در توسعه و گسترش تعاملات تجاری و هدایت سرمایه گذاران خارجی به کشور بر عهده دارند.
وی افزود: وزارت امور خارجه بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار موظف است با انجام اقداماتی از قبیل لغو رویداد تجاری با کشورهای طرف ، تنظیم توافقات و صدور رویداد تجاری بلند مدت ترتیبی اتخاذ کند تا اخذ رویدادهای تجاری برای صادرکنندگان کالاها و خدمات مهندسی از ایران با سهولت انجام پذیرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بخش دیگر از اظهارات خود با اشاره به این نکته که صنایع کوچک به علت ویژگی و قابلیت های خاص خود، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و افزایش درآمد سرانه ملی ایفا می کند، گفت: مسئولان باید سرمایه گذاری های خارجی را مدیریت کرده آنها را به سوی شرکتهای کوچک و متوسط سوق دهند.
وی ادامه داد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک جزو اولویت ها و برنامه های راهبردی اتاق بازرگانی البرز است.
وی با تقدیر از روابط بین المللی موفق دولت گفت: وزارت خانه های خارجه، صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت کشور مثلثی را ایجاد کردند که در جهت رونق اقتصادی کشور گامی مثبت بر دارند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع کوچک و متوسط است، تاکید کرد: صنایع کوچک به علت ویژگی و قابلیت های خاص خود، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و افزایش درآمد سرانه ملی ایفا می کند و

استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ارزشمند صنعتی و تغییر در رویکرد تولید از جمله سیاست هایی است که در توسعه واحدهای صنعتی باید دنبال شود.
وی ادامه داد: نباید سرمایه گذاران خارجی برای تولید محصولات مختلف در کشورمان صرفاً دیدگاه های خود را به ما تحمیل کنند بلکه این مهم بر اساس نیازهای صنعت ما باید انجام گیرد.
با اشاره به ضرورت ایجاد تورهای راهنمای سرمایه گذاری خارجی و بازدید از بنگاه های کوچک و متوسط ، افزود: ایجاد بانک دقیق اطلاعات جامع اقتصادی و شناسایی مسیر سرمایه گذاری در استان لازم و ضروری است.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار باید با بازگشت سرمایه، وضعیت فرهنگی، قوانین مالیاتی، تاسیس شرکت ها و تسهیلات اعطایی به سرمایه گذاران و همچنین مقررات و محدودیت های حقوقی و بازرگانی آشنا شود که این امر می تواند دید وسیع تری را در تصمیم گیری برای سرمایه گذاران ایجاد کند.
رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت : دولت باید نسبت به سلامت و صحت و سُقم سرمایه گذاران اطلاعات لازم را کسب تا از مفاسدی همچون پول شویی و فروش دستگاه های دست چندم جلوگیری شود.
بنامولایی با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی استان البرز در سال گذشته، گفت: سال گذشته موفق به برگزاری ۳۰ دوره آموزشی با میانگین حضور ۵۰ نفر از فعالان بخش خصوصی شدیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز تصریح کرد: انعقاد ۵ تفاهم نامه در بخش امور بین الملل، برگزاری ۸ نشست تجاری و تهیه پورپوزال سایت جدید بین الملل از جمله اقدامات صورت گرفته اتاق البرز در سال ۹۴ بوده است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به عملکرد خوب شورای گفتگوی استان البرز، گفت: به واسطه عملکرد خوب این شورا در سال 94 استان البرز جایگاه چهارم کشور در این بخش را از آن خود کرد . از طرفی در نظر داریم از نقطه نظرات کارشناسانه تری در راستای بهبود وضعیت این شورا در سال جاری استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه بهبود و ساماندهی قانون کسب و کار از جمله اقدامات در دستور کار اتاق ایران در سال جاری محسوب می شود، افزود: با تهیه بانک اطلاعاتی جامع از فعالان اقتصادی نیازهای واقعی کشور در این بخش شناسایی و تامین می شود.


عکس از بهاره رحیمی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =