به گزارش مهر، رئیس شورای خلیفه‌گری و ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: بابکن چاریان، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران پس از ۱۲ سال از اصفهان خداحافظی می‌کند.

واروژ میناسیان  با اشاره به اینکه به دستور جاثليق آرام اول، پيشوای دينی ارامنه جهان حوزه سيليسی، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران پس از ۱۲ سال فعالیت در این سمت برای فعالیت در مکانی دیگر انتخاب شده است، اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به تاییدیه شورای خلیفه‌گری ارامنه تا پایان هفته جاری مراسم تودیع وی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارامنه مجمع قانون‌گذاری به نام مجمع نمایندگان دارند که شورای خلیفه‌گری را تعیین می‌کنند، اظهار داشت: از این رو باید توجه داشت که شورای خلیفه‌گری هیات اجرایی است و در مجمع تصمیم‌گیری نسبت به تعیین اسقف اعظم اقدام می‌کنند.

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه شورای خلیفه‌گری اسقف اعظم را برای چهار سال انتخاب می‌کند، اضافه کرد: امکان تمدید فعالیت اسقف اعظم نیز وجود دارد و این در حالی است که برای بابکن چاریان، اسقف اعظم ارامنه اصفهان این تمدید برای دو دوره انجام شد و امروز به دلیل دستور جاثلیق اول وی به احتمال زیاد به کانادا اعزام خواهند شد.

وی در خصوص انتخاب اسقف اعظم جدید ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز بیان داشت: از سوی جاثلیق آرام اول سه کاندیدا معرفی می‌شود که در نهایت با نظر شورای خلیفه‌گری یک نفر انتخاب خواهد شد.

میناسیان ادامه داد: شورای خلیفه‌گری اصفهان مخالف رفتن اسقف اعظم بابکن چاریان بود ولی چون دستور جاثلیق در این زمینه صادر شده است ما به نظر ایشان احترام می‌گذاریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =