سعیدی کیا خواستار شد: مشارکت با بخش خصوصی در پروژه های مدیریت شهری فرهنگ سازی شود

مشاور شهردار و سرپرست مدیریت سرمایه گذاری و جلب مشارکتهای مردمی شهرداری کرج با تاکید بر نیاز مدیریت شهری به جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه و عمران شهر، فرهنگ سازی این مهم را در کسب درآمدهای پایدار موثر دانست.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،عباس سعیدی کیا اطمینان بخشی و جلب اعتماد سرمایه گذاران در حوزه مدیریت شهری را ضروری ذکر و عنوان کرد: هدف گذاری در حوزه سرمایه گذاری و جلب مشارکت های مردمی از مهم ترین اقدامات این حوزه در سال جدید است.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف حوزه مشارکت ها با بخش خصوصی شیوه نامه جدیدی تنظیم شده است، اظهار داشت: این شیوه نامه بر پایه شیوه نامه قبلی تدوین شده و در آن از ابلاغیه شیوه نامه مصوب شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج، پیش نویس شیوه ابلاغی توسط وزیر کشور به شهرداری ها پیش نویس شیوه نامه جدید در حال بررسی توسط سازمان شهرداری ها استفاده شده است.

وی در خصوص مطالب شیوه نامه گفت: تعاریف و مفاهیم اصطلاحات شیوه نامه، اهداف مورد نظر، جایگاه امور سرمایه گذاری، عناوین و زمینه های مربوط به امور سرمایه گذاری و مشارکت، ترکیب هیئت عالی سرمایه گذاری، روش انتخاب سرمایه گذار، وظایف و اختیارات هیئت عالی سرمایه گذاری و ... از جمله موارد تدوین شده در شیوه نامه مذکور است.

مشاور شهردار و سرپرست مدیریت سرمایه گذاری و جلب مشارکتهای مردمی شهرداری کرج با بیان اینکه تدوین شیوه نامه نقش بسزایی در تحقق سیاست های مدیریت شهری و ایجاد استانداردهای مطلوب یک شهر دارد، ذکر کرد: اجرای پروژه های مدیریت شهری با برنامه ریزی مدون و مشارکت بخش خصوصی طی سال جاری در اولویت قرار دارد.

سعیدی کیا، رفتار سازی و فرهنگ سازی سرمایه گذاری در شهرداری ها را مهم ترین عامل موفقیت در ایجاد شهری پایدار دانست و گفت: اجرای کیفی و استاندارد پروژه های شهر از دیگر عواملی است که مدیریت شهری را به اهداف خود نزدیک تر می کند.

این مسئول در پایان سخنان خود ایجاد فضای مدیریت مشارکتی با مردم به منظور ایجاد درآمد پایدار شهرداری ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: عدم تکیه به منابع دولتی و کسب درآمدهای پایدار باید از دیدگاه های اقتصادی حاکم بر حوزه مدیریت شهری باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =