بانک ها با ارائه نرخ بهره منفی تلاش می کنند تا به شرکت هایی که دچار مشکل شدند کمک کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صاحب بزرگترین خطوط حمل و نقلی جهان می گوید منفی بودن نرخ بهره دارد به این صنعت صدمه می زند و یکپارچگی که در این صنعت بسیار ضروری است را به تاخیر می اندازد.
این سیاست های پولی یکپارچه و اتحاد را کند تر می کند به دلیل اینکه برای بانک ها به صرفه تر است که شرکت های حمل و نقلی را بیرون از آب نگه دارند.
جدول زیر تازه ترین مثالی است که منفی بودن نرخ بهره را نشان می دهد که بر اساس آن در حال نابود کردن بازار است و رشد را کند تر می کند. این سیاست نرخ بهره درحال حاضر توانسته که تورم را کاهش دهد ولی کارشناسان معتقدند که با این روند احتمال ایجاد حباب قیمت سرمایه وجود دارد.
تکیه بر امور مالی ارزان موجب اثرات منفی بر صنعت حمل ونقل شده است. صنعت حل و نقل دیگر توانایی مقابله با موانع بیشتری را ندارد. در حال حاضر خطوط کانتینری با کاهش حجم تجارت جهانی، نرخ حمل و نقل کم و تعداد کانتینرها مواجه شدند. تخمین زده شده است که این صنعت حدود 6 میلیارد دلار امسال از دست خواهد داد.
کشتی رانی هانجین که بزرگترین حمل کانتینری در کره جنوبی و هشتمین در جهان است در حال حاضر با تجدید بدهی های خود درگیر است. بانک های این شرکتبا یکدیگر توافق کردند تا در بازسازی بدهی های این شرکت با یکدیگر همکاری کنند.
خطوط حمل و نقل برای کمک به کاهش هزینه ها و زیر بنای نرخ حمل و نقل اتحادیه را درحال تاسیس اند. در ماه گذشته شرکت های بزرگی با یکدیگر توافق نامه ای را امضا کردند تا یک شرکت حمل و نقل بزرگی را تشکیل دهند.
منبع: بلومبرگ
22439
نظر شما