مهر نوشت: استاد ایرانی دانشگاه امپریال کالج لندن گفت: خوزستان به عنوان استان پایین دست باید حساس باشد و مشکلات محیط زیست این استان مثال زدنی است و یک شبه حل نمی شود.

کاوه مدنی شامگاه یکشنبه در همایش وضعیت حمکرانی منابع آبی در ایران در سینما هلال اهواز اظهارکرد: تفکر سازه ای و مهندسی که هنوز از آن رنج می بریم مشکلات عدیده ای برای ما درست کرده است.

وی افزود: مشکل ما افراط در استفاده از تکنولوژی بوده و این چیزی است که ما را گرفتار و بیچاره کرده است.

استاد دانشگاه امپریال کالج لندن با اشاره ساخت بی رویه سدها در کشور با نیت و تفکر ذخیره سازی آب در کشور تصریح کرد: به دنبال کنترل تقاضا و توسعه نرفتیم و مشکلی که داریم مشکل فرهنگی است که توسعه و مدرنیته را اشتباه فهمیدیم.

مدنی بیان کرد: برای تغییر نگرش در کشور بهای زیادی پرداختیم و ساخت سد زمانی مایه افتخار بود ولی نقد گذشته دردی را دوا نمی کند.

وی ادامه داد: مقابله با این تفکر نباید احساسی باشد بلکه باید مستند باشد.

استاد دانشگاه امپریال کالچ لندن عنوان کرد: در شرایطی هستیم که محیط زیست به عنوان حق شناخته شده است و سمن ها باید تقویت شوند.

مدنی با بیان اینکه ایران با خشکسالی اقتصادی و اجتماعی روبرو است و مشکلات ما بارندگی نیست، اضافه کرد: خوزستان به عنوان استان پایین دست باید حساس باشد و مشکلات خوزستان مثال زدنی است و یک شبه حل نمی شود.

وی یادآور شد: مشکلات آلودگی منابع آبی دیده نشده و مشکل کم آبی مشکل پایین دست یا بالا دست نیست و با ذکر مصیبت نیستیم.

استاد دانشگاه امپریال کالج لندن گفت: در کشور های موفق محیط زیست مشارکت مردمی قوی بوده است بنابراین نهادهای مدنی باید قدرتمند شوند و نحوه تعامل با دولت را باید یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که خوزستان دارد محلی است اما انتفاعش ملی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =