مهر نوشت: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مشکلات مربرط به اجرای شبکه فاضلاب را یکی از مهم ترین چالش پایتخت دانست و از قفل کردن کار مربوط به فاضلاب در برخی مناطق گلایه کرد.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهر تهران گفت: یکی از مهمترین چالش های شهر تهران شبکه فاضلاب است که نیازمند توجه خاص و تعامل مدیریت شهری و سازمان های مربوطه می باشد هرچند تعامل خوبی بین شورا و سازمان ها وجود دارد اما هنوز در برخی بخش ها در تعاملات مشکلاتی است.

او ادامه داد: در حال حاضر که شبکه معابر شهر تکمیل شده ،مهمترین کار عمرانی مربوط به شبکه فاضلاب است .متاسفانه برخی مناطق کار فاضلاب را قفل کرده اند که اینکار نیز جزو منویات شورا و شهرداری نیست و مدیر و شهردار منطقه بصورت سلیقه ای تصمیم گیری می کند که این در اصل قفل کردن کار مردم است. درست است که مردم از کندن خیابان ها گلایه دارند اما این کاریست که بالاخره باید انجام شود.

سالاری با اشاره به عمر 40 ساله لوله های فاضلاب گفت: عملیات شبکه فاضلاب تهران از سال 73 آغاز شده و تا کنون که 22 سال گذشته، 60 درصد آن انجام شده است اگر کار با این روند پیش برود بعد از تکمیل مجددا می بایست لوله ها عوض شوند.

او در ادامه در خصوص کم آبی پایتخت گفت: اکنون اگر شهر تهران را از بالا رصد کنیم از نظر زیست محیطی قبلا شمال شهر تهران بسیار شاداب و سرسبز بود در صورتیکه الان جنوب شهر این وضعیت را دارد و شمال به لحاظ کم آبی وضعیت بدی پیدا کرده است، اکنون که شرکت آب و فاصلاب فرصتی را در اختیار شهر تهران قرار داده ،شهرداری می بایست از این فرصت استفاده وحتی سرمایه گذاری کند.

سالاری در پایان خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی موضوعات مربوط به آب و فاضلاب شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =