بارها مخاطبان کارمند و حقوق بگیران دولتی سرویس مشکلات مردم خواسته اند از سخنگوی دولت درباره تفاوت حقوق ها سوال شود. محمدباقر نوبخت به این پرسش پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تفاوت دریافتی کارکنان دولت که به صورت قراردادی یا پیمانی با دولت همکاری می کنند با کارمندان رسمی همواره مورد پرسش مخاطبان سرویس مشکلات مردم بود.
از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت درباره طرح های امسال دولت برای کاستن از فاصله دریافتی کارمندان مختلفی که دارای یک کار همگون هستند ولی از لحاظ رابطه استخدامی، وضعیت متفاوتی دارند، سئوال مطرح شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره اختلاف فاحش بین حقوق دریافتی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی در یک پست یا کار همگون گفت: همین نیز چهارچوب های قانونی دارد. قانون برای مستخدمان رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و حجمی جزئیات و چهارچوب مشخص کرده و پرداختها در این چهارچوب صورت می گیرد. برای تعادل و توازن پرداختها و به حداقل رساندن اختلاف حقوق، سازمان مدیریت و برنامه ریزی دو اقدام را انجام می دهد.
او در ادامه گفت: برای بازنشستگان کسانی که از حداقل حقوق تا 1.5 میلیون تومان دریافت می کنند، از 12 تا 20 درصد افزایش حقوق خواهیم داشت تا تفاوت در این گروه ها به حداقل برسد. یعنی از کسانی که حقوق کمتری می گیرند شروع به افزایش حقوق کرده ایم.
نوبخت با اشاره به اینکه اجرای قوانین پرداختی برای همه کارمندان شاغل در سال 95 یکسان می شود، توضیح داد: برای شاغلان نیز تفاوت اصلی است که از بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری استفاده می کنند که قرار شد برای سال جاری همه از این بند استفاده کنند تا تفاوتها به حداقل برسد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجادیه IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    2 0
    با سلام لطفا بیایید در شهرداری اصفهان ببینید کارمندان سازمان ورزش با خود مناطق شهرداری اصفهان چقدر اختلاف حقوق دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    5 0
    وزارت بهداشت بند 10 ماده 68 را فقط برای کارکنان ستاد وزارت بهداشت زده این یعنی چی همه یعنی ستادیا
  • محسن IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 0
    اره امیدوارم درست بشه که بعید میدونم.من کارمند وزارت ارشاد با فوق لیسانس و 10 سال سابقه بزور 1900حکمم است.اونوقت تو دستگاههای دیگه مثل نفت.خارجه.و.خود سازمان مدیریت ... چند برابر من میگیرند.چرا خدا میدونه؟
  • کارمند شاغل IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 2
    خداوند به این دولت تدبیر و امید عمر بیشری عطا فرماید علی الخصوص به آقای دکتر نوبخت
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    6 0
    شما چه طور می خواید دریافتی کارمندان را به کارمندان شرکت نفت برسونید یک کارمند معمولی شرکت نفت ماهی چند میلیون تومان با کلی مزایا می گیره یعنی چند برابر یک کارمند هم عرض خودش در جایی دیگر
    • نفتی A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      1 3
      سلام من با مدرک فوق لیسانس فنی و 4.5 سال سابقه در شرکت نفت در تهران و با فرض افزایش حقوق سال 95 دریافتیم حدود 4 تومن میشه.
  • ب IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    2 0
    سلام.بزرگواری بفرمرماییدبه دولت تدبیروامیدودستگاه حاکمه برسونیدکه خواسته مااین است که تبعیض درپرداخت میان بازنشستگان وشاغلین برخی دستگاههاماننداموزش وپرورش بادیگردستگاههاومیان همان دستگاه راازبین برودیاکمترشود.ماازبیدادوبی عدالتی به تنگ اومده ایم.... خواسته اصلی مارفع تبعیض درپرداختی دستگاههاست وهیچ.
  • بي نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    5 0
    همين امسال كه دولت اعلام كرد تا 35 حقوق كارمندان افزايش مي يابد در سازمان ما 35 افزايش حقوق را به مديرعامل و معاونينشان و 30 افزايش به مديران و 24 به رئوسا و 18 به كارشناسان تعلق گرفت و به ديپلمه ها و فوق ديپلم هم هيچي . تمام اين مواردي كه اعلام مي شود فقط افزايش ها مربوط به رئوسا به بالاست مخصوصا اضافه كاري 120 تا 175 ساعت كه فقط مخصوص خودشان مي باشد و بعد مي گويند ما حاضريم بجاي شما باشيم و مسئوليت خيلي سخته اگر اينطور مي باشد پس چرا خودتان را به آب و آتش مي زنيد تا مدير شويد و در اضافه كاري هم كه بعد از ساعت كاري مي مانند معلومه...........
  • بی نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    اگه همین وضع پرداختی ادامه پیدا کنه دیگه هیچ جنگلی تو شمال باقی نمی مونه