ایسنا نوشت:رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادعا کرد: دولت مصمم بود برنامه ششم توسعه تصویب نشود.

غلام‌رضا‌ مصباحی‌مقدم امروز در نشست هم‌اندیشی رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‎‌شهر‌های کشور که در تالار شهر مشهد برگزار شد، به انتقاد از عملکرد دولت در ارائه لایحه برنامه ششم توسعه پرداخت و ادعا کرد: دولت اعتقادی به ارائه برنامه ششم به مجلس نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در قانون اساسی وظیفه ارائه برنامه به دولت تکلیف نشده است، دولت همراه با بودجه تنها احکام اجرایی برنامه ششم را به مجلس ارائه کرد و این خود برنامه نیست.

مصباحی مقدم افزود: پس از ارائه احکام اجرایی توسط دولت، مجلس با تشکیل چهار کمیسیون به بررسی این احکام به تبیین برنامه ششم توسعه پرداخت و آن را به هیأت رئیسه تقدیم کرد.

وی با اشاره به موکول شدن تصویب برنامه ششم به مجلس دهم با وجود تصویب آن در کمیسیون تلفیق گفت: حقی که ما برای تصویب و ابلاغ آن داشتیم از ما گرفته شد.

رئیس کمسیون تلفیق برنامه ششم با بیان وضعیت کنونی این برنامه، گفت: این لایحه به نقطه صفر برگشته و باید در مجلس آینده دوباره بررسی و تصویب شود.

این نماینده مجلس با گلایه از عدم تصویب برنامه در مجلس نهم، تصریح کرد: تمام زحمات ما هدر رفت.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه مجلس دهم در سال جاری به بررسی و تصویب برنامه ششم نخواهد رسید، گفت: زمان می‌برد مجلس آینده به روال قانون‌گذاری ورود کند و پیش‌بینی من این است برنامه پنجم توسعه یک سال دیگر تمدید می‌شود و بودجه 96 با برنامه پنجم تصویب می‌شود.

وی خطاب به شهرداران و رؤسای شوراهای شهر حاضر در جلسه، گفت: این یک فرصت است و شما وقت دارید که ملاحظات و نکات خود را اعلام کنید و این مطلب می تواند به شما کمک کند بنابراین شما نگران نباشید.

مصباحی‌مقدم ادعا کرد: اراده‌ای در دولت وجود دارد که به شهرداری‌ها و شوراهای شهر سلطه پیدا کند، اما مجلس همچین اراده‌ای ندارد.

وی با رد اینکه مجلس شورای اسلامی، شوراها را رقیب خود می‌داند و قصد سلطه و تضعیف آن را دارد به بیان اقدامات مجلس در تقویت شوراها پرداخت و گفت: مسئله مدیریت یکپارچه شهری از چیزهایی بود که ما دنبال می‌کردیم، اما به نتیجه نرسید.

وی با توجه به اینکه دولت در لایحه برنامه ششم خواستار واریز عوارض به خزانه شده است، افزود: این بر اساس اصل 53 قانون اساسی است که مجموع درآمدهای دولت به حساب خزانه‌داری کل واریز و از آنجا تقسیم شود.

مصباحی‌مقدم خطاب به شهرداران و روسای شوراهای شهر، گفت: شما جایی در قانون نمی‌بینید که شهرداری‌ها را از دولت جدا کند.

رئیس کمسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به نگرانی شهرداری‌ها و شوراهای شهر از اینکه با تصویب این برنامه درآمدهای شهرداری‌ها و شوراهای شهر کاهش پیدا کرده و این نهادها تضعیف شوند، گفت: نگذارید قوانین تغییر کند، شما نیاز به تغییر قانون ندارید.

وی در پاسخ به عدم وجود ماده و تبصره‎ای در مورد شوراها در برنامه ششم، گفت: خدا را شکر کنید که نیست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 1
    اگر واقعا برنامه ششم رو به مجلس نهم نداده باشه خوبه. این مجلسی که ما دیدیدم تمام تصمیماتش بر اساس جهت گیری های جناحی، سیاسی و عقیدتی بود.
  • بدون نام ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 1
    تمام بار كار اجرايي و فرامين بيشمار صادر شده روي دولته خوب يه نوك سوزن بهش حق بدين و همكاري كنين.
  • بی نام RO ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    8 1
    از همین زحمات شما و دوستانتونه که چند سال نرخ رشد اقتصادی منفی داشتیم.میخواستین برنامه ششمم با فکر خودتون جرح و تعدیل کنید دست دولتو بذارین تو پوست گردو
  • ناشناس IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 1
    مثلا شهرداری جیکار میکنه یا شورای شهر
  • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    4 1
    همه میدونن هدف از نماینده مجلس شدن خدمت نیست شما هم انشاا... به هدفتون رسیده باشید بزارید بعدیا هم به هدفشون برسن
  • بی نام A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    5 1
    شما و زحمت ؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخ