آذربایجان غربی پتانسیل تبدیل شدن به هاب تجاری منطقه را دارد

محمد موسی زاده مشاور سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با ویژگی های خاص خود توانایی تبدیل به هاب لجستیکی و تجاری منطقه ای داراست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،محمد موسی زاده با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های جغرافیایی ، عمومی و ویژگی های استراتژیک استان گفت: همسایگی با سه کشور عراق ، ترکیه و آذربایجان و همجواری با فاصله ۱۵ کیلومتر با کشور ارمنستان و در اختیار داشتن مبادی ورود و خروج مرزی (پلدشت ، بازرگان ، سرو ، رازی و پیرانشهر) و بهره مندی از ۷ بازرچه مرزی و ۹ گمرک مرزی در مرز مشترک با سه کشور را موقعیت کم نظیر برای توسعه تجاری و ترانزیتی شمالغرب کشور و کشورهای همجوار با محوریت آذربایجان غربی فراهم نموده است.

وی افزود : عبور تنها راه های ترانزیتی جاده ای و راه آهن کشور به ترکیه و اروپا از استان و استقرار بر روی کریدور شرقی و غربی و نزدیکی به کریدور شمال و جنوب و وجود فرودگاه بین المللی ارومیه و فرودگاه های خوی و ماکو،حمایت وسرمایه گذاری ویژه دولت و جذب بخش خصوصی برای زیرساخت های ریلی ،هوایی ،جاده ای و گمرکی جهت تبدیل شدن استان به هاب لجستیکی ، ترانزیتی و تجاری منطقه ای و بین المللی محیا نموده است.

مشاور سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی همچنین در توجیه فنی و اقتصادی سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی و خارجی در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سلماس ودیگر بخش های استان کاملا سودآور و اثربخش و پایدار می نماید.

موسی زاده گفت: با اشاره به پروژه جهانی احیای نوار اقتصادی جاده ابریشم و قرار گرفتن استان آذربایجان غربی در مسیر تجاری ریلی،زمینی و هوایی این پروژه بین المللی تخصیص اعتبارات دولتی لازم و جذب سرمایه های داخلی و خارجی را در گسترش خطوط ریلی بویژه مسیرهای جدید پیشنهادی ارومیه- تبریز و ارومیه - سلماس باعث سرعت گرفتن اجرای این عملیات ها می شود.

  وی افزود : بهینه سازی جاده های مواصلاتی استان با کشورهای همسایه وسرمایه گذاری در راه اندازی ترانزیت هوایی بار و مسافرومدرن سازی گمرکات استان،با توجه به پتانسیل موجود تبدیل شدن آذربایجان غربی به چهارراه ترانزیتی حمل و نقل چند وجهی کشورهای حوزه (قفقازو دریای سیاه - آناتولی و اروپا - شمال خاورمیانه) تسهیل و تسریع وتسهیل خواهد نمود.

مشاور سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد : این موضوع بسیار مهم با توجه به آمایش سرزمین و آمایش تجاری منطقه گامی اساسی در توسعه همه جانبه آذربایجان غربی با توجه به پتانسیل های صنعتی ،معدنی،کشاورزی،گردشگری ودیگرپتانسل های مغفول مانده این استان می باشد،جا دارد هیئت محترم دولت که در آینده نزدیک میهمان مردم فهیم،غیور و شهید پرور آذربایجان غربی خواهد بود این مهم را مورد توجه و عنایت قرار دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =