۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۸

واحد مرکزی خبر نوشت: کره جنوبی روز دوشنبه پیشنهاد جدید کره شمالی را در مورد برگزاری مذاکرات نظامی بین دو کره را کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کره جنوبی روز دوشنبه پیشنهاد جدید کره شمالی را درمورد برگزاری مذاکرات نظامی بین دو کره رد و اعلام کرد پیش از هرگونه مذاکرات، پیونگ یانگ باید گام هایی را در جهت دست کشیدن از زرادخانه هسته ای خود بردارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به پیشنهاد مذاکرات نظامی کره شمالی گفت سئول این پیشنهاد را با قاطعیت رد می کند زیرا در آن به برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ که با محکومیت گسترده روبرو است اشاره نشده است.

مون سانگ گیون در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد پیشنهاد مذاکرات بدون اشاره به خلع سلاح هسته ای صرفا یک ژست است.
وی تاکید کرد :« ما قاطعانه بر این موضع خود تاکید داریم که برداشتن گام هایی در جهت خلع سلاح هسته ای باید اولویت نخست باشد و پس از آن گفتگو با کره شمالی آغاز خواهد شد.»

پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی نیز تاکید دارد سئول تنها زمانی موضوع گفتگو با پیونگ یانگ را بررسی خواهد کرد که کره شمالی گامی ملموس در جهت خلع سلاح هسته ای بردارد.

این در حالی است که کره شمالی بارها اعلام کرده است زرادخانه هسته ای این کشور یک « افتخار ملی » است و قابل مذاکره نخواهد بود.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست اخیر حزب حاکم این کشور پیشنهاد گفتگو با کره جنوبی را مطرح کرده بود.
وی در نشست کنگره حزب حاکم « کارگران » با اشاره به ضرورت کاهش تنش نظامی در شبه جزیره کره پیشنهاد داد مذاکراتی نظامی با کره جنوبی برگزار شود.

تحلیلگران می گویند هدف از پیشنهاد جدید کره شمالی برای گفتگو با کره جنوبی کمک به پیونگ یانگ برای خروج از انزوای شدیدی است که به علت تحریم های بین المللی گسترده با آن روبرو شده است.

کیم یونگ هیون استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه دونگ گوک گفت کره جنوبی برای اینکه به صداقت کره شمالی درمورد پیشنهاد گفتگو پی ببرد باید خود، پیشنهادی را در مورد مذاکرات دو کره مطرح کند.
روابط بین کره شمالی و کره جنوبی امسال پس از چهارمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ که ماه ژانویه انجام شد ، به پایین ترین سطح خود رسیده است.

کره جنوبی روز یکشنبه بار دیگر از کره شمالی خواست از برنامه تسلیحات هسته ای خود دست بکشد.
یک مقام دولت کره جنوبی گفت کره شمالی کره جنوبی را عامل تنش نظامی روزافزون در شبه جزیره کره می داند اما کاملا روشن است که زرادخانه هسته ای کره شمالی بزرگ ترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه است.

وی افزود اگر کره شمالی واقعا خواستار بهبود روابط خود با کره جنوبی است، باید پیش از هر کاری با اقدامات خود نشان دهد به عاری سازی هسته ای متعهد است.

کره شمالی روز شنبه پیشنهاد برگزاری نشستی را با کره جنوبی در اواخر مه یا اوایل ژوئن به منظور آماده سازی مقدمات مذاکرات نظامی بین دو کشور با هدف کاهش تنش ها در شبه جزیره کره مطرح کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =