۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸

شمار روبه‌رشد افرادی که در مالزی دست به خودکشی می‌زنند پلیس را برآن داشته گاهی بازداشت این افراد را مورد بررسی قرار دهد

دنی آنگ علی رغم این که متاهل است و دو فرزند دارد یکی از کسانی است که به تازگی دست به خود کشی زده است. او که ساکن شرق کوالالامپور است می گوید از دوسال پیش به فکر خودکشی افتاده است .
علت اصلی اقدام به خودکشی دنی ورشکستگی است. دنی که صاحب یک سالن آرایش و یک رستوران بود که در سال 2006 ورشکسته شد و همین موضوع باعث افسردگی او شد. او می گوید: بعد از ورشکستگی مانند بسیاری از افراد دیگر احساس نا امیدی می کردم و فکر می کردم زندگی ام به پایان رسیده است. هیچ امیدی برای ادامه زندگی نداشتم. بعد از آن بود که به بالکن رفتم و تصمیم گرفتم که خودم را بکشم.
میزان خودکشی در کشور مالزی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. وزیر بهداشت مالزی نیز به طور رسمی اعلام کرده است به طور میانگین در مالزی هر روز 7 نفر اقدام به خودکشی می کنند. این در حالی است که برخی معتقدند پزشکان ممکن است به دلیل این که مالزی یک کشور مسلمان است و خودکشی در اسلام حرام است علت مرگ برخی افرادی را که اقدام به خودکشی کرده اند را مرگ طبیعی اعلام کنند تا خانواده های آنان دچار شرمساری نشوند .
بازداشت افراد به دلیل اقدام به خودکشی در مالزی بسیار نادر است، اما اخیرا در دو مورد دادگاه مالزی حکم به بازداشت و حبس این افراد داده است. برخی کارشناسان معتقدند مجازان زندان برای این اقراد مناسب است زیرا در مدت حبس برای این افراد این امکان وجود دارد که راهنمایی شوند و از کاری که انجام داده اند درک درستی پیدا کنند .
اما مبارزه با خودکشی تنها با بازداشت آنها قابل حل نیست. در مالزی موسسه ای وجود دارد که به طور 24 ساعته از طریق تلفن به افرادی که با این موسسه تماس می گیرند مشاوره می دهد. یکی از مددکاران این موسسه اظهار می کند به طور متوسط برای هر خودکشی در مالزی 20 بار تلاش صورت می گیرد .
به عقیده مدیر این موسسه بازداشت و مجازات برای افرادی که اقدام به خودکشی می کنند شیوه مناسبی نیست زیرا این افراد به جای مجازات به درمان و معالجه نیاز دارند. راه حل مناسب این است که دادگاه به جای مجازات دستور دهد تا آنها تحت معالجه و درمان قرار بگیرند.
دنی آنگ نیز بعد از اقدام به خودکشی مقدار دارو مصرف می کند. او در آپارتمان خود عکسی دارد که نیمی از آن تصویر غذا و نیم دیگر آن تصویر دارو است . او درباره خودکشی خود می گوید:چیزی که مرا از خودکشی منصرف کرد تهدیدهای پلیس برای بازداشت من نبود. حتی اگر پلیس به من می گفت که اگر از ساختمان بپری ما تو را می گیریم من باز هم می پریدم .
او از مجازات و یا بازداشت هراسی ندارد و به این ترتیب، بازداشت راه حل مناسبی برای اصلاح او نیست. او به معالجه و درمان نیاز دارد تا به زندگی عادی خود بازگردد، اما آنچه مسلم است باید به زمینه‌های ایجاد انگیزه خودکشی در میان مردم نیز پرداخت.

بی‌بی‌سی- ترجمه: محمدحسین شریعتمدار

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =