آمار غریق باید کاهش یابد / هموطنان از شنا در مناطق ممنوعه پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،استاندار مازندران، گفت: هموطنان از شنا در مناطق ممنوعه پرهيز كنند.

به گزارش روابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در مانور امداد و نجات دریایی و ساحلی ( طرح پیشگیری از مغروقین در سواحل )، با اشاره به اين كه توجه دولت تدبیر و امید به ساماندهی طرح های دریا٬ نشانه تکریم شان و اهمیت صیانت از جان مردم است، افزود: حصول دستاوردهای دو سال اخیر در سواحل مازندران بدون حمایت مستقیم وزارت کشور، تلاش شبانه روزي دست اندركاران و همدلی و هم افزايي همه دستگاه های مسوول متصور نبود.
مقام عالي دولت در مازندران با بيان اين كه مازندران متعلق به همه ایرانیان است و مازندراني ها، به این میزبانی افتخار می کنند، گفت: فرمانداران فضای استان و سواحل را به نحو شایسته و طی ماه مبارک رمضان متناسب با شئونات مذهبی برای ميزبانی از هموطنان آماده نمایند.
ربيع فلاح با اشاره به استفاده برخی هموطنان از مناطق ممنوعه براي شنا و در زمان و مکان خارج طرح٬ گفت: باید با پوشش بیشتر این مناطق و انجام کارهای تبلیغی٬ فرهنگی و اطلاع رسانی موثر٬ آمار غریق را به حداقل و در شرایط آر مانی به صفر برسانیم.
وي، با اشاره به وجود 320 نقطه آسيب خيز در سواحل استان، خاطر نشان ساخت: هر ایرانی عضوی از خانواده ماست و نباید جان هموطنان در سواحل در مخاطره قرار گیرد.
استاندار بر اجرای برنامه های فرهنگی در سواحل تاکید کرد و بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی استان مي تواند در ساماندهی فرهنگی سواحل استان را ياري رساند و فرمانداران از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه در این راستا استفاده کنند.
دكتر فلاح، با بيان اين كه مازندران، استان گردشگر پذیر و تاثیرگذار کشور است و در ایام نوروز امسال شاهد یازده و نیم میلیون نفر شب اقامت در سراسر مازندران بوده ايم، می طلبد در راستای میزبانی هرچه شایسته تر میهمانان برنامه ریزی های اصولی صورت گیرد.
عليرضا یونسی، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار هم در این مانور با اشاره به آغاز ارایه خدمات در ۹۵ طرح دریای استان از آغاز خرداد ماه٬ افزود: 50 طرح از اين طرح ها، به خانم ها و آقايان و 45 طرح تنها براي استفاده آقايان طراحي شده است.
رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان، با اشاره به اين كه در دولت تدبير و اميد، مديريت سواحل بر محور تامين امنيت، جان و مال مردم ، تمهيد امكانات و مقدورات و زيباسازي و بازسازي طرح ها متمركز است، تصريح كرد: در سال 94 و 95، مجموعا بالغ بر 63 درصد آمار غريق در سواحل مازندران نسبت به گذشته كاهش داشته است.
وي افزود: مجموعه اين اقدامات منجر به افزايش اقبال مسافران و گردشگران به استان و سواحل مازندران بوده است.
رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان،گفت: بالغ بر 8 ميليارد تومان در جهت زيباسازي 8 نقطه ساحلي با مشاركت شهرداري ها هزينه گرديد كه 6 طرح از اين مجموعه آماده بهره برداري است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =