محمد علی معلم دامغانی با حضور در منزل دو تن از اعضا پیوسته فرهنگستان هنر با ایشان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، رئیس فرهنگستان هنر به اتفاق دکتر بهمن نامور مطلق، دبیر این فرهنگستان و جمعی از مدیران این فرهنگستان، پنج شنبه گذشته، نوزدهم فروردینماه، منزل استاد علی اصغر شعرباف رفته و با ایشان دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا دبیر فرهنگستان درباره هنرهای وابسته به معماری وحرفه هنری این استاد پیشکسوت توضیحاتی ارائه کرده و از ایشان به عنوان یکی از استادان مجرب یاد کرد. دکتر نامور مطلق ضمناً به کتاب «گره و کاربندی» که گزیدهای از آثار استاد شعرباف و نقشه آثار وی در بناهای مختلف است و انتشارات فرهنگستان هنر آن را به چاپ رسانده اشاره کرد.

سپس ریاست فرهنگستان، حضور استادانی چون استاد شعرباف را سرمایه گرانبهای فرهنگستان عنوان کرد و آمادگی فرهنگستان هنر برای پرداخت هر چه بیشتر و بهتر به این رشته از معماری را اعلام کرد. در ادامه استاد شعرباف در باب تزئینات معماری توضیحاتی ارائه داد؛ او ضمن اشاره به مطالب و نقشههای مربوط به کتاب دومی که قرار است در باب نقشه آثار ایشان منتشر شود ابراز امیدواری کرد که این کتاب به زودی منتشر شود.

در ادامه پیشنهاد برگزاری کارگاههای تخصصی در زمینه هنرهای سنتی از جانب استاد شعرباف ارائه شد که این پیشنهاد از طرف رئیس فرهنگستان مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد تا زمینههای برگزاری چنین کارگاههایی در فرهنگستان هنر مورد بررسی قرار گیرد.

دومین دیدار ریاست فرهنگستان به ملاقات با منصوره حسینی، نقاش و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، اختصاص داشت که با بازدید از آثار ایشان همراه بود.

در این دیدار نیز که با همراهی دبیر و جمعی از مدیران فرهنگستان صورت گرفت، استاد معلم دامغانی ابتدا توسط دبیر فرهنگستان در جریان نوع ارتباط و فعالیتهای این هنرمند نقاش در فرهنگستان و همچنین آخرین نمایشگاه آثار ایشان در موسسه فرهنگی - هنری صبا قرار گرفت. سپس این استاد پیشکسوت نقاشی کشور، توضیحاتی درباره امور جاری و مشکلات هنر و هنرمندان تجسمی به ویژه نقاشی به رئیس فرهنگستان ارائه کرد. رکود اقتصاد هنر، کم توجهی مسئولان به این رشته، انزوای برخی هنرمندان پیشکسوت، عدم توجه کافی به نگهداری آثار هنرمندان در موزهها و گالریها، شیوه برگزاری دوسالانهها و جشنوارههای تجسمی و غیره از جمله مواردی بود که این هنرمند نقاشی در این دیدار بیان کرد. سپس رییس فرهنگستان هنر ضمن تجلیل از مقام والای این هنرمند، ابراز امیدواری کرد که فرهنگستان هنر بتواند در حد توان و در حوزه وظایف خود در رفع مشکلات هنرمندان این رشته بکوشد. ایشان همینطور وعده دادند که برای حل مشکلات هنر و هنرمندان نقاشی با مسئولان مربوطه رایزنی کنند. این دیدار با بازدید از آثار این هنرمند پایان یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =