۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۲

وزیر امور خارجه بریتانیا از حضور ترکیه در اتحادیه اروپا به عنوان یک ضرورت یاد کرد

نیم قرن است که بحث الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا در صدر اخبار بین‌المللی قاره سبز قرار دارد . سیاستمداران اروپایی بر سر همین بحث به دو پاره تقسیم شده‌اند . زنان و مردانی که مخالف حضور ترکیه در دایره کشورهای اروپایی هستند و از سوی دیگر سیاستمدارانی که ترکیه را به عنوان بیست و هشتمین کشور عضو این اتحادیه می‌خواهند .

ده روز پیش بود که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در ترکیه حاضر شد و رجی طیب اردوغان در گفتگو با او از وی خواست تا به تسریع روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا کمک کند. آلمان و فرانسه دو کشوری هستند که به شدت چه در عیان و چه در خفا مخالفت خود را با حضور ترکیه اعلام کرده‌اند . این در حالی‌ست که نقش بریتانیا چندان منفی نیست. به گزارش آسوشییتدپرس ، دیوید میلیبند وزیر امور خارجه بریتانیا ، در تازه‌ترین اظهار نظر خود به نوعی از حضور ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرده و پیوستن ترکیه به این اتحادیه را امری مهم برای ایجاد صلح و ثبات در اروپا و جهان توصیف کرد.

دیوید میلیبند در ادامه افزود: انگلیس معتقد است که عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا امری ضروری و حیاتی برای صلح و شکوفایی انگلیس، ‌اروپا و کل جهان است. ترکیه نقش مهمی در خاورمیانه و افغانستان جهت ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای ایفا می‌کند.

وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز تمایل نسبت به بهبود همکاری با ترکیه در مسائل امنیتی جهان، ‌جنگ با تروریسم،‌ جلوگیری از گسترش سلاح،‌ قاچاق مواد مخدر،‌ مهاجرت‌های غیر قانونی و جنایت‌های سازمان یافته افزود: ترکیه و انگلیس روابط تاریخی، اقتصادی،‌سیاسی و فرهنگی دراز مدت و عمیق دارند و دو کشور از مهمترین شرکای بین‌المللی محسوب می‌شوند.
میلیبند همچنین از آمادگی انگلیس برای تعمیق روابط با ترکیه در رویارویی با مسائل بین‌المللی و چالش‌های جهانی خبر داد. ترکیه درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را سال 1987 ارائه کرد و سال 1999 به عنوان نامزد عضویت کامل به رسمیت شناخته شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =