در گذشته برخی اقدامات برای معرفی توانمندیهای استان همدان انجام شده که کافی نبوده و باید این مسیر ادامه داشته باشد تا بتوان به اهداف مدنظر در زمینه گردشگری دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین از همدان ؛ علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی استان که در جلسه هماهنگی یازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: ظرفیتهای گردشگری همدان به خوبی معرفی نشده و مشکل اصلی همدان عدم معرفی این استان است.

وی با اشاره به اینکه همه این موضوع را قبول دارند، گفت: باید فرآیندی برای فعالیت همسو و تجمیعی دستگاه‌ها در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری همدان انجام شود تا از اقدامات موازی در این حوزه جلوگیری کرد.

مالمیر با بیان اینکه اقدامات جزیره‌ای برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان همدان اثربخشی لازم را نداشته است، گفت: باید از ظرفیت قانونی کارگروه گردشگری استان همدان در راستای تبلیغات و معرفی همدان به درستی استفاده کرده و برای معرفی همدان تعامل بین‌بخشی را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اعلام اینکه نیاز نیست میراث فرهنگی به عنوان پرچم‌دار اقدامات و کارها معرفی شود، تصریح کرد: کمیته تبلیغات گردشگری در استان همدان با حضور بخش خصوصی و دولتی فعال بوده و برنامه‌های مدونی را برای معرفی استان همدان در نظر گرفته است.

علی اکبر نظری، رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه جاده ابریشم اصالتا همان جاده شاهی ایران است که چینی‌ها آن را مصادره کردند، گفت: 29 کشور را این راه در بر می‌گیرد و برگزاری این اجلاسها به دنبال احیا مراوادات تجاری بین این کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه گفتگوی بین تمدنها و ادیان در بین شهرهای این کشورها وجود دارد، تصریح کرد: اجلاس شهرداران راه ابریشم با حضور 200 شهردار جهان پتانسیلهای بالایی را در پی دارد که شهر همدان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و توانمندیهای خود را ارائه دهد.

نظری، با اشاره به اینکه استان همدان از دیرباز تاکنون 11 نام داشته است، تاکید کرد: شهرداری همدان به تنهایی نمی‌تواند در راستای معرفی ظرفیتها و توانمندیهای همدان گامی بردارد بلکه نیاز است تا تمامی دستگاه‌های متولی شهداری همدان را همراهی کرده و تعامل لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =