رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در بودجه سال ۹۵، اعتبارات عمرانی استان اردبیل ۴۳ درصد افزایش یافته است.

داود شایقی در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده از آغاز فعالیت دولت یازدهم در استان اظهار داشت: در سال 91، حدود 40 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان اردبیل اختصاص یافت و در سال 92 این میزان به 50 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با اعتبارات اختصاص یافته، تنها بخشی از کارهای ضروری انجام گرفت و عمده مطالبات پیمانکاران و پروژه‌های نیمه فعال و نیمه تعطیل به حال خود رها شد.

وی افزود: در سال 93 و 94 همزمان با سفر رئیس جمهور تا امروز، بالغ بر 650 میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده است تا در مسیر اجرای پروژه‌ها از آن بهره‌گیری کنند.

شایقی بیان کرد: در مدت یاد شده تعداد یک هزار و 357 پروژه با هزینه کرد یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و همین امر سبب رونق و بهبود فضای کسب و کار در استان شد و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صحت این امر را تایید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در برنامه‌های قبلی، محور توسعه استان کشاورزی و گردشگری بود که هم اکنون با تغییر نگرش، توسعه استان با اولویت صنایع دانش بنیان و کشاورزی با اولویت صنایع تبدیلی و تجارت و گردشگری در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات عمرانی در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعتی هزینه خواهد شد، گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان، راه‌اندازی پارک علم و فناوری در اولویت بود که خوشبختانه این امر محقق شده و تلاش می‌کنیم امسال مشکل ردیف بودجه‌ای آن حل شود.

شایقی اظهار کرد: در سال 93 و 94، در حوزه آب و کشاورزی بالغ بر 263 درصد افزایش بودجه داشتیم که این رقم چشمگیری است و در سال 94 مبلغ 40 میلیارد تومان از طریق جهاد کشاورزی به این امر اختصاص یافته که می‌تواند زمینه اشتغالزایی بیشتر به ویژه در آبیاری‌های تحت فشار را فراهم کند و در حوزه راه و گردشگری نیز اعتبارات به طرف زیرساخت‌ها سوق داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در بودجه سال 95، رشد اعتبارات عمرانی استان 43 درصد و رشد اعتبارات کل کشور 34 درصد است و استان اردبیل و سمنان در صدر رشد اعتبارات عمرانی هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =