شهردار کرج: فرصت توسعه کرج با تقویت زیر ساخت های شهری میسر می شود

شهردار کرج گفت: ایجاد فرصت برای توسعه همه جانبه در این کلانشهر با تقویت زیرساخت های شهری و توسعه آن میسر می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند با بیان اینکه شهرنشيني يكي از مهمترين پديده هاي عصر حاضر است؛ افزود: الگوي توسعه شهري در کرج باید متناسب با ساختار جمعیتی و نیاز های شهری و شهروندی باشد.

وی عنوان کرد: از جمله عوامل رسیدن به توسعه پایدار، توزيع عادلانه خدمات و گسترش خدمات اجتماعي، فرهنگی، ساختاری و خدماتی می باشد؛ تحقق این مهم زمینه را برای گسترش و توسعه همه جانبه شهر در عرصه های اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و بهداشتی مهیا می کند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه، کلانشهر کرج به ویژه طی چند سال اخیر با رشد سریع و شتابان جمعیت شهرنشین روبرو بوده است بیان کرد: فرایند شهرنشینی خارج از حد منطقی در ساختارهای فیزیکی شهر از جمله ساخت و سازهای بی رویه شهری اثر منفی گذاشته است.

این مسئول در خصوص علت های افزایش جمعیت در کرج اظهار داشت: تحول جمعیتی که باید در بازه زمانی چند ساله صورت گیرد به واسطه استقبال از زندگی شهری در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق افتاده است، بطوریکه شهر و ساختارهای شهری آماده پذیرش این جمعیت نیست و آماده شدن آن نیز خود به زمان بسیار زیاد و تعریف زیرساخت های مناسب شهری نیاز دارد.

شهردار کرج خاطر نشان کرد: فراهم آوردن بسترهای حمل و نقل عمومی از مسائل بسیار مهمی است که تحت تاثیر فاکتور جمعیت دچار بحران می شود که توسعه پایدار شهری در جهت حل این مشکل اهمیت بسزایی دارد.

ترکاشوند عنوان کرد: بی شک انتظار شهرنشینان از شهر و خدمات شهری متفاوت است و برآوردن این انتظارات که عرصه های متفاوتی چون بهداشت درمان، فرهنگ، خدمات شهری را شامل می شود، تحث تاثیر رشد نامتناسب جمعیت دچار کمبود و خلاء می شود؛ با رسیدن به معیار منطقی توسعه می توان این کمبود ها را جبران و به تبع آن رضایتمندی شهروندان از دریافت خدمات را افزایش داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =