سایت کمیته ملی المپیک نوشت:هاشمی با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از تشدید روند مبارزاتی IOC در جهت مبارزه با پدیده دوپینگ در ورزش تقدیر و تشکر کرد.

در متن نامه کیومرث هاشمی به توماس باخ آمده است:

«جناب آقای توماس باخ
ریاست محترم کمیته بین المللی المپیک
اینجانب به نمایندگی از کمیته ملی المپیک  جمهوری اسلامی ایران مراتب تشکر و قدردانی خود را به لحاظ حرکت جدید کمیته بین‌المللی المپیک که به وضوح مبارزه علیه استفاده از داروهای ممنوعه را تقویت می‌نماید ابراز می‌نمایم.

موضوعی که این حرکت جدید را بیش از هر چیز سزاوار قدردانی می‌نماید این است که همزمان با تشدید مبارزه علیه دوپینگ از طریق سیاست‌گذاری‌های جدید که به‌درستی پیگیری عدم هرگونه اغماض برای مبارزه با دوپینگ و حمایت از ورزشکاران پاک نامیده شده است، کمیته بین المللی المپیک همان‌طور که در دستور کار 2020 تشریح شده است به‌طور موازی برنامه‌های دیگری را در راستای حمایت از پروژه‌هایی که با رویکردهای نوین علمی  ارائه می‌شود در دستور کار خود قرارداده است.

جناب آقای رئیس، چنین امری بدون نگاه هوشمندانه جنابعالی به امر مبارزه با دوپینگ در حل یکی از چالش‌های مسئله آفرین دنیای ورزش یعنی دوپینگ امکان‌پذیر نبود. چالشی که سلامتی و بهزیستی ورزشکاران را که دلیل وجودی جنبش المپیک هستند را به‌طور جدی به مخاطره می‌افکند.

بدین‌وسیله مایلم ضمن ابراز تبریکات خود به جنابعالی به لحاظ سیاست‌گذاری‌های جدید ضد دوپینگ و اقداماتی که در پی این سیاست‌ها با جدیت دنبال خواهد شد، مراتب حمایت‌های کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران را از این حرکت بزرگ و به یاد ماندنی و مؤثر اعلام نمایم. یقین دارم که اقدامات جدید با تحمیل محدودیت‌های پیشگیرانه بیشتر بر آنهایی که با تخطی از مقررات  سلامتی و بهزیستی خود را به مخاطره می‌افکنند زمینه را برای حل معضل دوپینگ بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

کیومرث هاشمی
رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =