«خبرجنوب» نوشت: معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تصویب طرح واگذاری 28 باب منزل تاریخی و فرهنگی شیراز به شهرداری این شهر خبر داد.

جمشید معینی در جلسه کارگروه واگذاری طرحهای تملک دارایی ها به بخش غیردولتی گفت: 28 باب منزل تاریخی و فرهنگی شیراز که در محله سنگ سیاه واقع در بافت تاریخی قرار دارد به گفته وی با نظر کارشناسان دادگستری حدود 346 میلیارد ریال هزینه ساخت و اجرای آن می باشد که باید طی 2 سال ساخته و آماده بهره برداری شود.
وی اضافه کرد: این واگذاری به مدت 22 سال با اجاره سالیانه 500 میلیون ریال می باشد که توافق شد اجاره بهاء هر سه سال بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی افزایش یابد.
معینی افزود: پروژه باغ موزه مشاهیر از نظر متراژ، نوع بنا و هزینه ها مورد بررسی، بحث و تبادل نظر قرار گرفت که بنای باغ موزه مشاهیر با حدود 12 هزار متر مربع زیر بنا و پیشرفت فیزیکی 42 درصدی در حال اجرا است که این پروژه از پروژه موزه منطقه ای جدا می باشد.
وی افزود: پیش بینی اضافه نمودن 15 هزار متر مربع فضا جهت ایجاد پارکینگ مورد نظر قرار گرفت که هزینه های قسمتی از تملک و همچنین تکمیل پروژه اطراف باغ موزه برای پارکینگ به صورت قرارداد مشارکت در ساخت و بهره برداری در مدت معین توسط سرمایه گذار بر اساس طرح توجیهی و فراخوان باید تامین شود.
معینی ادامه داد: یکی از مهم ترین و بزرگترین پروژه های عمرانی فارس پروژه باغ موزه مشاهیر است که به دلیل قرار گیری آن در نزدیکی آرامگاه حافظ در اولویت تکمیل قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: اعتبارات ملی این پروژه که برای سرمایه گذاری این پروژه نیاز است به 32 میلیارد تومان می رسد و با توجه به اینکه سالیانه حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار ملی با ویژگی استانی دارد بهره برداری از این پروژه 20 سال طول خواهد کشید.معینی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی باغ موزه مشاهیر از سال 1389 گفت: این پروژه به دلیل محدودیت های اعتباری و منابع مالی از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه 42 درصد بدون در نظر گرفتن پارکینگ می باشد.
وی در خصوص ساخت پارکینگ این پروژه گفت: جهت رفاه حال هرچه بیشتر مسافرین، بازدید کنندگان و علاقمندان، پارکینگ این مجموعه با ظرفیت 400 دستگاه اتومبیل در حال ساخت است.
وی افزود: در این باغ موزه، مشاهیر ادبی ایران و جهان در جوار آرامگاه حافظ معرفی خواهند شد که با اجرایی شدن این پروژه محدوده آرامگاه حافظ از 3 هکتار به 7 هکتار توسعه مییابد که می تواند نقش مهمی در معرفی داشتههای فرهنگی، تاریخی و ادبی استان نیز ایفا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =