۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴

ایسنا نوشت:در حالی در دو سال اخیر دولت تغییری در ساعت کاری کارکنان در ماه مبارک رمضان ایجاد نکرد که شواهد حاکی از آن است امسال نیز تغییری در ساعت کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود نخواهد داشت.

شب گذشته جلسه هیات وزیران برگزار شد، ولی خبری مبنی بر تصمیم‌گیری برای کاهش ساعت کاری در ماه رمضان که بعد از پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند تصویب هیات دولت است، منتشر نشد. این در حالی است که در فاصله یک روز مانده به شروع ماه مبارک رمضان به نظر می‌رسد با این اوصاف، ساعت‌های کار کارکنان در سازمان‌ها، اداره‌ها و بانک‌ها در سال جاری نیز تغییری نداشته باشد.

در دوسال گذشته دولت فعلی بر خلاف روال دولت گذشته، ساعت کاری را تغییر نداد و دلیل این موضوع را مغایرت‌های قانونی اعلام کرد. محمدباقر نوبخت-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی - در این باره گفته بود که قانون مدیریت خدمات کشوری بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت گذشته بدون توجه به این اعتراضات آن را اجرا می‌کرد.

وی تاکید داشت که دولت یازدهم مقید به قانون است و نمی‌تواند و به عبارتی اختیار ندارد که ساعات کار را تغییر دهد.

بر این اساس با وجود اینکه هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی درباره تغییر ساعت کار ماه رمضان اطلاع رسانی نکرده‌اند و خبری هم از جلسه شب گذشته هیات وزیران در این رابطه اعلام نشده است، اما به استناد این گفته نوبخت که هر کاهشی در ساعت کاری خلاف قانون است، بعید به نظر می رسد که ماه رمضان امسال نیز کارکنان با کاهش ساعت کاری مواجه باشند.

این در حالی است که در دولت قبل هر ساله ساعت کاری در ماه رمضان با کاهش همراه شده و اغلب از ساعت 8:3 تا 16:30 به 9 تا 14:30 تغییر می کرد که البته در روزهای بعد از شب‌های قدر نیز با اندکی نوسان همراه بود.

اما در دو سال گذشته که دولت یازدهم ساعت های کاری را کاهش نداد این اختیار را به سازمان‌ها و ادارات داده بود که کارکنان بتوانند در ابتدا و یا پایان روز از مرخصی استفاده کنند که به نظر می‌رسد برای سال جاری نیز اینگونه باشد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهر IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    14 9
    همین دولت قانون مدار چگونه برای روزهای بعد از شب های قدر یکساعت تاخیر میداد ؟؟؟؟؟ متاسفانه قانون گریزی و منم زدن به قانون مداری تو این دولت رواج داره و اضافه کنید تخریب بسیار گسترده دولت قبل
  • علی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    17 10
    آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی. آخه ساعات کار مفید تو این مملکت چند ساعته که حالا گیر دادین به این یکی دو ساعتی که بخاطر ماه رمضان و احترام به روزه دارها باید کم بشه از ساعت کاری؟؟؟ این کم نکردن ساعات اداری هیچی نیست جز عدا در آوردن اینکه ما منضبط هستیم و پایبند به کار و ... ماشاشلا ما ایرانیا استاد شو و عدا در آوردن هستیم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    9 20
    درود بر مرد بهاری وبا امید طلوع مجدد مردی که به انسان بعنوان انسان نگاه میکرد نه بعنوان ابزار ووسیله وکرامت انسانی را با هیچ یک از معیارها نمیسنجید.آقایان اگر واقعا مقید به اجرای قانون هستند چرا درهمه جا این کارها را نمیکنند.
    • امرايي A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      5 9
      كاري به دولتها نداريم كه هرچه يك دولت انجام داده است دولت بعد سعي مي كند آن را بر عكس جلوه دهد . ولي در كل كشورهاي اسلامي از برونئي در شرقي ترين قسمت تا مراكش در غربي ترين قسمت كره زمين هميشه ساعات كاري در ماه مبارك رمضان كاهش مي يابد . در ضمن اين دولت نه كه خيلي هم قانوني است.
  • مهدی A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    20 8
    با سلام ما برای اعتقاداتمون روزه میگیریم تغییر ساعت کار مثل دادن هدیه به کسی که تازه بار اولشه روزه میگیره اگه این طور باشه کسانی که تو خوزستان و مناطق گرم سیر هستن باید کلا مرخصی بگیرن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    19 9
    حالا به ساعت کاری که رسید همه برای ما قانونمدار شدند
  • حسین IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    13 10
    اینم از گل کاریهای بعد از برجام دولت یازدهم .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    15 13
    تو اين ايام هم واسه كارمندايي كه روزه هستن و هم واسه اونايي كه نيستن خيلي سخته بدون آب و غذا تا عصر در محل كار حضور يابند.علاوه بر اين با توجه به كم شدن بازده كاري ناشي از گرسنگي و بي حوصلگي و با توجه به گرماي هوا مصرف انرژي را ميتوان باكم كردن ساعت كاري كاهش داد.
  • سرباز گمنام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    8 9
    با سلام و احترام باتوجه به دستورات دینی مبنی برفراهم آوردن همه شرایط برای روزه گیران در ماه مبارک رمضان دوراز انتظار نمی باشد که جهت انجام این فریضه واجب تسهیلاتی نیز برای کارمندان مثل کاهش ساعت کاری در نظر گرفته شود. جهت قانونی شدن کار هم می توان ساعت صبحانه و نهار را به این منظور اختصاص داد. با آرزوی قبولی طاعات
  • میثم IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    18 6
    به نظر من اگر یک ساعت زمان ناهار را از ساعات اداری کم کنند مشکلی پیش نخواهد آمد و اجحاف در حق کسی نخواهد بود.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    44 35
    روزه گرفتن در این گرما واقعا سخت است و اگر 2 ساعت از وقت اداری کم شود هیچ ضرر و هزینه ای ندارد بلکه در این گرما باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود و در نهایت باید این را عرض کنم اگر همه جا به قانون عمل شود ما هم موافقیم ولی.............
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    35 12
    ساعت كاري؟ كار هم مگه ميكنن تو ماه رمضون اين اداره جات؟ يه حديث شنيدن كه در ماه مبارك خواب مومن هم عبادته اينا هم به همون حديث عمل ميكنن
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    20 15
    با سلام به نظر بنده ساعت 14 به بعد در اداره جات نه ارباب رجوع هست و نه فشار کار زیاد بهتر است ساعت کاری تا ساعت 2.5 بعدازظهر باشد.که حداقل انرژی ذخیره شده تا فردای آن روز کارها بهتر انجام شود.و از طرفی ساعت 2.5 به بعد ساعت پرتی اداره جات می باشد.
    • الهام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      11 14
      واقعا ساعت دو به بعد ارباب رجوع نیست و بی خودی تو اداره اتلاف وقت میکنیم تا ساعت اداری پر بشه.انرژی هم از دست می دیم و تو خونه هم دیگه کاری نمیتونیم بکنیم.نظر همه همکارانم هم همینه.اخه چرا بیخودی از ساعت دو به بعد باید تو اداره باشیم انرژی گرمایشی و سرمایشیکولر و بخاریفن مصرف میشه.اگه ساعت دو تعطیل بشیم خیلی تو مصرف انرژی صرفه جویی میشه.
  • حسین IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    10 12
    با سلام به نظر بنده با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان نمی توان به مسافرت رفت بهتر است روزهای پنج شنبه اداره جات باز شوند و به ازای آن که حرف آقای نوبخت قانون زمین گیر نشود ادراه جات تا ساعت 14.30 شود.
  • ســــــــام RO ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    66 6
    برای گـرمای 48 درجـه سانتی گرادی سـیـسـتـان واقعا کاهش ساعت کار در ماه مبارک رمضـان لازم بود. ساعت یک بامداد دمـــــای هــــوا در زابـــــل بـه 30 درجــــــه میرسه. دیگه خودتون قضاوت کنید...
    • فرزین A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      8 15
      قبول دارم خیلی گرم و طاقت فرساست هوای اونجا ولی دمای هوا در شب ملاک نمیشه تهران هم 33 درجه بود دیشب ساعت 2
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    43 6
    حالا که صحبت کاهش ساعت کاری و توجه به روزه و ماه مبارک رمضان شد حرف قانون اومد وسط
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    37 4
    به نظر من در این مورد قانون بهانه شده. کسی که روزه میگیره مطمئناً مفید 4ساعت بیشتر نمیتونه کار کنه. حداقل یک ساعت کاهش زمان کاری لازم است.
  • name A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    29 31
    درود بر احمدی نژاد
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    29 14
    این به نظر من خیلی بی عدالتی.واسه ماها که روزه میگیریم خیلی سخته به چند دلیل 1سیستم خواب به طور کامل به هم میریزه چون اصلا نمیشه خوابیدو تا میای بعد سحر بخوابی باید بیدارشی . 2در ماه های معمولی حداقل نیم ساعت وقت نهاره که در ماه رمضان با زبان روزه آن نیم ساعتم به ساعت کاری اضافه میشه. 3خنده دارش اینه که دریافتی ما کارمندا تو ماه رمضون کمتر هم میشه بخاطر ندادن پول نهار. اونایی که منفی میدن محض رضای خدا یه روز تو عمرتون روزه بگیرین تو این گرما و بعد منفی بدین اگه روزه نمیگیری نمیتونی قضاوت کنی
    • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      26 27
      هزینه روزه گرفتن شما رو بقیه نباید بدن. همینجوریشم مملکت یک ماه تعطیله،،،،
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    28 27
    هزینه روزه گرفتن کارمندان دولت رو نباید کل کشور بپردازد به چه دلیل برای ماه رمضان عملا یکماه کشور را تعطیل کنیم؟ در حالت عادی بازده افراد روزه دار پایین هست لذا برای جبران این کاستی حداقل کار ممکن تغییر ندادن ساعت کار است . بسیار متشکریم که ساعات کاری را تغییر نمیدهید.
    • پسربابام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      16 7
      مطمئنم تو خونه نشستی زیر کولر.نه؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    16 16
    هزینه روزه گرفتن کارمندان دولت رو نباید کل کشور بپردازد به چه دلیل برای ماه رمضان عملا یکماه کشور را تعطیل کنیم؟ در حالت عادی بازده افراد روزه دار پایین هست لذا برای جبران این کاستی حداقل کار ممکن تغییر ندادن ساعت کار است . بسیار متشکریم که ساعات کاری را تغییر نمیدهید.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    12 20
    درود بر احمدی نژاد
  • محمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    21 10
    من نمی دونم وقتی تو با اراده خودت تصمیم به روزه گرفتن می کنی برای چی سر بقیه منت می ذاری و فکر می کنی که عالم و آدم باید بهت احترام بزارن و مراعاتت رو بکنن. اگه نمی تونی کار بکنی و روزه بهت فشار نیاره خب روزه نگیر. هیچ دلیلی برای کاهش ساعت اداری نیست. روزهای عادیش هم شما کار نمی کنید.
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    11 3
    اون زمان که ساعات کار کارمندا رو کم کردن این قانون فقط مختص کارمندان رسمی بود و ما قراردادی ها و نیروهای شرکتی باید مثل گذشته میومدیم . گویا ماها که کارهای سنگین تری تو ادارات بر عهده داریم روزمون رو خدا سبک تر در نظر گرفته . من با این کار دولت قبل به شدت مخالف بودم . هم حقوق سر وقت نمیگیریم هم بیشتر کار کنیم مسلمونی هم که فقط مختص آقایان رسمی بود . حالا باز ساعت کار کارگرا رو هم میکردن یه چیزی . اون کارگر کنار کوره باید 8 ساعت کامل بیاد مدیر عامل شرکت 6 ساعت بیاد ریز کولر بخوابه . واقعا دولت عدالت محوری بود دولت گذشته . احتمالا غیر قابل انتشار باشه نوشته هام .
  • ...... RO ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    8 9
    براي خيلي از اداره ها دوازده ماه سال ماه رمضونه، از نظر دير امدن سر کار، برخورد نامناسب و زود رفتن از اداره، خيلي منتظر بخشنامه دولت نيستن
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 5
    ساعات کارشون رو که کم کرده بودن من یادمه کمتر از قبل کار میکردن
  • ناشناس IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    11 7
    کاهش ساعت کاری باعث ریا کاری می شود.قطعا کسی که برای مسلمانی و رضای خدا به خلق خدمت می کند دنبال کاهش مدتی که به مردم خدمت می کند نیست و راضی هم نیست وخدا هم راضی نیست
  • جابر IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    10 8
    بیچاره کارگر جلو خورشید کار میکنه روزه هم هست اونوقت اقایون دفتر نشین باید ساعت کاریشون کم بشه
  • رضا A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    4 0
    استاندار خوزستان سرخود یک ساعت ساعتها رو جلو کشیده و فرموده اند کارمندان 6صبح بیایند سر کار واقعا که کارشناس هستند دوستان
  • حميد A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    2 3
    سلام منم ماه ميهماني خدا را به تمامي مردم سرزمينم تبريك ميگم انشالله كه ماهي سرشار از خير و بركت همراه با سلامتي داشته باشيم و بتونيم در اين ماه خودمون اصلاح كنيم و يك انسان واقعي و به تمام معنا بشيم
  • حميد A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    2 2
    سلام منم ماه ميهماني خدا را به تمامي مردم سرزمينم تبريك ميگم انشالله كه ماهي سرشار از خير و بركت همراه با سلامتي داشته باشيم و بتونيم در اين ماه خودمون اصلاح كنيم و يك انسان واقعي و به تمام معنا بشيم
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    3 0
    اقای نوبخت اگر مقید به قانون هستید پس لطف بفرمایید بخشداری کیار شرقی در استان چهارمحال و بختیاری که در روزهای اخر دولت دهم تصویب شد را پس از 3 سال ابلاغ بفرمایید
  • اسحاق IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 11
    از آنجا که در اسلام روزه در ماه مبارک رمضان بر مسلمانان واجب شده ‌است و حکم آن در آیات ۱۸۲ تا ۱۸۷ سوره بقره آمده‌است که در آن خداوند می فرماید: "ای کسانی که ایمان آورده اید، روزه بر شما واجب شده همان طور که بر اقوام قبل از شما واجب شده بود، شاید با تقوا شوید". در عجبم در کشور مسلمان و اسلامی ایران عزیزم در طول سی و هشت تاریخ انقلاب اسلامی همواره روزه دار و ماه رمضان احترام خاصی داشته اما امسال حرمت روزه داران و این ماه شکست ساعت دو به بعد در کدام اداره مراجعه داریم که روزه داران را آزار کنیم با توجه به گرمای هوا و صرف انرژی بیشتر از بدن روزه دار در این هوای گرم فاصله طولانی بین سحری تا افطار بدن روزه دار برهم خوردن نظم خواب نیازبه خواب است خواب مومن عبادت محسوب میشود
  • محمود A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1 2
    آقای نوبخت واقعا اگرقانون را قراره ملاک قراردهید یه سری به اداره مسکن شهرستان رفسنجان بزنید مشاهده کنید که چگونه بابت زمینهای روستایی ازروستایی هایی که صدایشان به جایی نمیرسد چه پولهایی میگیرند فقط عرض کنم این کارقانونی نیست