همشهری آنلاین نوشت: دولت آمریکا دستورالعمل غیرالزام‌آوری برای صنایع غذایی را منتشر کرده است تا این صنایع میزان‌های نمک در فراورده‌هایشان را به میزان‌هایی که از نظر کارشناسان پزشکی و گروه‌های مصرف‌کنندگان ایمن‌ شمرده می‌شود، برسانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان غذا و داروی آمریکا اهداف اختیاری دوساله و ۱۰ ساله‌ای را برای صنعت غذایی این کشور پیشنهاد کرده است تا به آمریکاییان کمک کند به تدریج مصرف نمک یا سدیم را کاهش دهند. پیش‌نویس این دستورالعمل‌ها برای اظهار نظر در دسترس عموم قرار گرفته است.

در حال حاضر، میانگین مصرف نمک در آمریکا در حال حاضر حدود ۳۴۰۰ میلی‌گرم در روز است و سازمان غذا و داروی امریکا امیدوار است که عمل به این راهنما این میزان را به ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش دهد.

به نظر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌‌دی‌سی)‌ ۴۰ درصد کاهش در مصرف نمک در این کشور می‌تواند جان نیم میلیون نفر را نجات دهد و حدود ۱۰۰ میلیار دلار از هزینه‌های بهداشتی بکاهد.نظرخواهی انجام‌شده نشان می‌دهد که گرچه اغلب آمریکاییان می‌خواهند کمتر نمک مصرف کنند، اما انجام این کار برایشان مشکل است، چراکه بسیاری از غذاهای فراوری‌شده و از پیش آماده مملو از نمک هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا امیدوار است که تولیدکنندگان عمده مواد غذایی و رستوران‌های زنجیره‌ای را قانع کند تا میزان نمک در محصولاتشان را کاهش دهند- به‌خصوص با در مورد ۱۰ درصد غذاهای بسته‌بندی‌شده که بیش از ۸۰ درصد کل فروش این نوع غذاها را تشکیل می‌دهند.

این راهنمای اختیاری حدود ۱۵۰ رده غذایی را از اقلام پخته‌شده تا سوپ‌های آماده را هدف قرار داده است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    1 0
    آيا سازمان غذا و داروي كشورمان نمي تواند يك چنين طرحهايي را در كشور پياده كند؟