وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی به‌اشتباه پروانه‌ی نمایش گرفته و نباید اکران می‌شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم کمدی که در اکران نوروزی سینماهای ایران به نمایش درآمد، دومین فیلم پرفروش سال جاری است.

این فیلم در زمان اکرانش بیش از ۱۳ میلیارد تومان در سینماهای تهران و شهرستان‌ها فروش داشته است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش دستور داد تا اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» متوقف شود.

امسال قرار بود که فیلم‌های پرفروش اکران نوروز در طرح اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان همچنان در برخی از سینماها نمایش داده شوند،‌ اما با دستور وزیر ارشاد فیلم مانی حقیقی در این طرح حضور ندارد و اکران آن در سینماهای شهرستان‌ها هم متوقف‌شده است.

علی جنتی امروز در حاشیه‌ی مراسم امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی درزمینه‌ی فعالیت‌های مشترک سینمایی گفته که در طول سال حدود ۲۰۰ فیلم ساخته می‌شود، طبیعی است که من همه‌ی این فیلم‌ها را نمی‌بینم. پس از اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در مطبوعات اعتراضاتی نسبت به این فیلم صورت گرفت. من هم با توجه به این اعتراضات فیلم را دیدم و متوجه شدم که اعتراض‌ها درست است.

او بابیان این مطلب که ما می‌کوشیم در ایران از تحکیم خانواده صحبت کنیم و آن را گسترش دهیم، ادامه داده: «در این فیلم اما روابط ناسالم و نامتعارف ترویج می‌شود که مغایر باارزش‌های ملی و اسلامی ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آرایش بازیگران این فیلم هم اشاره‌کرده و گفته که آرایش‌ها در این فیلم غلیظ است و در آن الگوسازی‌های غلط وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد معتقد است که فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» نباید مجوز اکران می‌گرفت، اما این فیلم از زیردست شورای صدور پروانه‌ی نمایش دررفته است.

او با اشاره به وضعیت صدور پروانه شاخت و نمایش گفته که در سازمان سینمایی وزارت ارشاد دو شورا وجود دارد که یکی از این شوراها مسئول صدور پروانه‌ی ساخت فیلم‌ها است و دیگری پس از ساخت فیلم‌ها و دیدن آن پروانه‌ی نمایش به آثار تولیدشده می‌دهد.

جنتی معتقد است که ترکیب اعضای هر دو شورا از افراد حرفه‌ای و فرهیخته تشکیل‌شده و کارشان را هم درزمینه‌ی صدور پروانه‌ی ساخت و نمایش به‌درستی انجام می‌دهند. بااین‌حال فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» نباید مجوز اکران می‌گرفته و از دست شورای صدور پروانه نمایش دررفته و به‌اشتباه مجوز اکران دریافت کرده است.

علی جنتی گفته که اگر پیش‌ازاین فیلم یادشده را دیده بودم اجازه نمی‌دادم که پروانه‌ی نمایش برای آن صادر شود.

پس‌ازاین اتفاق گفته می‌شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داده تا اعضای شورای پروانه‌ی ساخت و نمایش سازمان سینمایی تغییر کنند، اما علی جنتی امروز گفت که چنین دستوری را نداده است.

اکران دو فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «فروشنده» ساخته‌ی اصغر فرهادی،‌ موضوع سؤال دیگری بود که خبرنگاران در حاشیه‌ی این نشست از جنتی پرسیدند، جنتی هم تأکید کرد که هر دو فیلم را دیده و ازنظر محتوایی هیچ‌کدام از این فیلم‌ها مشکلی ندارند.

در مورد فیلم بارکد گفته می‌شد که تیتراژ پایانی آن‌که با صدای یاس خواننده‌ی زیرزمینی ضبط‌شده، مشکل‌ساز شده است. طرح این موضوع به‌وسیله‌ی خبرنگاران باعث شد تا وزیر ارشاد بگوید: «حالا که شما به موسیقی تیتراژ فیلم «بارکد» اشاره کردید، باید آن را پیگیری کنم چون من زمانی که فیلم را دیدم به موسیقی تیتراژ دقت نکردم و شما باعث شدید که این مسئله را مورد پیگیری قرار دهم.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    حالا میشه صاحب نظرا توضیح بدن چرا فیلمی که نباید اکران میشد سومین فیلم پرفروش سینمای ایران شده؟ یعنی مردم انقد اختلاف سلیقه دارن با مسئولین؟
  • محمد A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    آقای وزیر شما فرمودی به علت اعتراض اشخاص فیلم را بازبینی کردی و دستور توقیف را صادر کردی حالا یه سوالی دارم چرا وقتی مردم به لغو کنسرت ها اعتراض کردند هیچ دستوری را اتخاذ نکردی
  • عباس RO ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    27 16
    من فيلمو ديدم واقعا فيلم مسخره ايه نميدونم چطور اينهمه فروش كرده