تسنیم نوشت: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران می‌تواند به عنوان نقطه شروع، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ارائه لیست اموال اعضای شورای شهر،‌ شهرداران مناطق و معاونان شهردار را اجرایی کند.

ابوالفضل قناعتی درباره ارائه لیست اموال اعضای شورای شهر تهران، اظهار داشت: مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارائه لیست اموال مسئولان در دوره‌های مختلف که اعضای شوراها،‌ معاونان و شهرداران مناطق کلانشهرها نیز به آن اضافه شده به عنوان یک قانون بالادستی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حال که شورای شهر در حلقه این سیاستگذاری قرار گرفته فکر نمی‌کنم تعیین مصوبه‌ای از سوی شورای شهر برای این موضوع لزومی داشته باشد اما می‌‌توان مصوبه مجمع را به عنوان قانون فردادستی و به صورت داوطلبانه اجرا کنیم.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند نقطه شروعی برای سایر نهادها باشد،‌ تصریح کرد: بنده از انجام این کار استقبال می‌کنم؛‌اگر عضوی از شورای شهر آن را پیگیری کند حتما به ادامه یافتن کار کمک خواهم کرد در غیر این صورت به شخصه موضوع را دنبال می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح باید شهرداران مناطق و مدیران کل شهرداری نیز لحاظ شوند.

همچنین اقبال شاکری با اشاره به ارائه لیست اموال اعضای شورای شهر، اظهار داشت: این موضوع دو بار پیش از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در صحن شورای دوره چهارم مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر باید روال قانونی لازم طی شود در این راستا چند عضو شورا می‌توانند با ارائه این موضوع در قالب طرح شرایط تصویب آن را فراهم کنند. اگر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شود که موضوع به عنوان یک قانون فرادستی به اجرا درمی‌آید، در غیر این صورت با مصوبه شورا می‌توان آن را اجرایی کرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: بنده برای ارائه لیست اموالم اعلام آمادگی می‌کنم چرا که معتقدم این امر موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود و مردم درمی‌یابند که نمایندگان آنها در شورا یا مسئولان در هیئت‌های اجرایی دولت با پاک دستی امور آنها را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان مدیران ارشد شهرداری، شهرداران مناطق و معاونین شهردار را به این پیشنهاد اضافه کرد تا آنها نیز به گستره ارائه لیست اموال بپیوندند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    6 0
    بنظرم ما بايد به جايي برسيم كه مثل كشورهاي پيشرفته ليست اموال همه مردم مشخص باشد تا معلوم شود كه همه از چه راههايي ارتزاق مي كنند