وب سایت هیل وابسته به کنگره آمریکامعتقد است با وجود پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی، برنی سندرز کماکان باید به فعالیت های انتخاباتی اش به نفع خودش و حزب دموکرات ادامه دهد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا بالاخره توانست آرای کافی دموکرات ها را کسب و پیروز رقابت درون حزبی برای نامزدی ریاست جمهوری 2016 آمریکا شود. طی ماه های اخیر بارها از سناتور برنی سندرز خواسته شده بود که به نفع هیلاری کناره گیری کند چرا که فعالیت انتخاباتی او بیهوده است و به سرانجام نخواهد رسید. اما بسیاری معتقدند او کماکان باید به کمپین انتخاباتی اش ادامه دهد حتی اگر شرایط چندان هم به نفع او نباشد. بنابراین او به سه دلیل باید به فعالیت انتخاباتی اش ادامه دهد.

۱ - هنوز زمان زیادی مانده

اولین، واضح ترین و ساده ترین دلیل این است که تا پایان تابستان راه زیادی مانده و در این مدت بسیاری از مسائل ممکن است دستخش تغییر شود. هنوز جنجال ایمیل های خصوصی کلینتون تمام نشده و کیفر خواست برای او دور از ذهن نیست. هیلاری با فرستادن ایمیل های محرمانه از طریق ایمیل شخصی و ناامن قوانین وزارت امور خارجه را نقض کرده است بنابراین دموکرات ها باید آماده مواجهه با هرگونه اتفاقی در این زمینه باشند بنابراین داشتن یک کاندیدای دیگر ضروری به نظر می رسد.

۲ - بازگشت دموکرات‌ها به اصول اولیه

دلیل دوم کمتر سوداگرانه به نظر می رسد، سندرز باید برای ثبیت موقعیت خود در میان دموکرات ها به فعالیت انتخاباتی اش ادامه دهد، سندرز این قابلیت را دارد که حزب دموکرات را به اصول اولیه و فراموش شده اش بازگرداند و مجددا شور و شوق و هیجان را در میان دموکرات ها احیا کند. در حال حاضر دموکرات ها به دنبال یافتن یک مرکز (میانه) افسانه ای تا حدی به سمت راست متمایل شده اند.

سیاست های میانه و سیاستمداران میانه رو با سرعت در حال محو شدن هستند حتی با سرعتی بیشتر از نابود شدن طبقه متوسط در ایالات متحده. حزب دموکرات می تواند از حامیان سندرز برای مغلوب کردن ترامپ استفاده کنند اما این اتفاق رخ نخواهد داد مگر اینکه سندرز اوایل تابستان یک برنامه مدون و جامع ارائه دهد. حفظ مبارزات انتخاباتی تنها راهیست که می تواند موجودیت هواداران را برای سندرز و حزب دموکرات گارانتی کند. این هدف خاص قطعا با برنده شدن کاندیدای واقعی متفاوت است. این هدف باید آگاهانه و هماهنگ و با هدف پیروز شدن نامزد واقعی حزب در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شود. این یعنی سندرز در حال راه رفتن روی طناب است و خطر مصالحه بیش از پیش او را تهدید می کند. خطری که اخیرا شدت گرفته است. رویکرد اعتدال گرایانه حزب هم راه پیش روی سندرز را دشوارتر هم خواهد کرد.

۳- سندرز تنها گزینه انقلاب

دلیل سوم و آخری که سندرز باید به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد خود سندرز است. به نظر می رسد سندرز تنها گزینه ای است که می تواند حزب دموکرات را به دیدگاه های اصلی نزدیک تر کند. سندرز همواره گفته که هدف او ایجاد صلح سیاسی و انقلاب اقتصادی است. این در حالی است که انقلاب مدنظر سندرز چیزی فراتر از قدرت یک فرد یا کاندیداست. انقلاب نیازمند چندین رهبر و چهره تاثیرگذار است. چیزی که به نظر می رسد حزب دموکرات در حال حاضر فاقد آن است. با این همه سندرز طی سال گذشته نشان داد که چهره بی رقیبی برای شروع این انقلاب است. کاریزمای او نسل جدید ایالات متحده را با خود همراه کرده و چیزی که این نسل از او می خواهد نه تنها پیروزی در انتخابات نوامبر بلکه تداوم و پیشرفت ایده های انقلابی اوست. هواداران جوان سندرز با رای دادن به چهره های تازه در انتخابات کنگره زمینه را برای تحقق نظریه های او مساعدتر خواهند کرد. پیام آنها هم روشن است: برای سندرز و به نفع رهبری سندرز.

منبع: ایسکانیوز

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =