عضو شورای اسلامی شهر کرج؛ لزوم برنامه ریزی صحیح برای نهادینه کردن فرهنگ عبور و مرور

عضو شورای شهر کرج گفت: ضروری است، مدیریت شهری کرج درآموزش شهروندی و نهادینه کردن فرهنگ عبور و مرور رانندگان و عابران برنامه ریزی صحیح داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مریم قهرمانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر کرج طی سال های اخیر، نبود مکان مناسب برای پارک خودروها و تبدیل حاشیه معابر و کوچه ها به پارکینگ اختصاصی می باشد که عبور و مرور وسایل نقلیه را با کُندی مواجه کرده و به تشدید معضل ترافیک انجامیده است.

وی با اشاره به آغاز ایام تابستان و تعطیلات مدارس، افزود: این امر منجر به تردد بیش از پیش خانواده ها در سطح شهر می شود؛ بر این اساس خلاء پارکینگ عمومی در سطح شهر بیش از هر زمان مشهود است؛ بنابراین مدیریت شهری باید بر تامین این مهم اهتمام ورزد.

قهرمانی با اشاره به گسترده شدن ابعاد نارضایتی شهروندان از ترافیک شهر کرج گفت: هر روز که می گذرد بر حجم ترافیک کرج افزوده می شود و به همین نسبت میزان نارضایتی شهروندان نیز افزایش می یابد.

به گفته قهرمانی، موضوع حمل و نقل در دو بخش زیرساخت و فرهنگ سازی دچار نقصان هایی است که لازم است، مدیریت شهری نسبت به رفع این مهم اقدام کنند.

وی ادامه داد: ضروری است، در بحث آموزش شهروندی و نهادینه کردن فرهنگ عبور و مرور رانندگان و عابران برنامه ریزی داشته باشیم.

این عضو شورا با تاکید بر اتفاق نظر اعضای شورای چهارم به منظور تامین خواسته های شهروندان ادامه داد: متاسفانه میزان نارضایتی مردم از ترافیک در سطح بالایی است و شورای شهر تصمیم دارد با نگاه ویژه ای به بخش ترافیک، طرح جامع ترافیک را با افقی دور دست و چندین ساله تهیه و اجرا کند .

وی، هزینه کرد درآمدهای کمیسیون ماده صد در ایجاد پارکینگهای عمومی را خواستار شد و گفت: مدیریت شهری باید درآمدهای کمیسیون ماده صد را صرف ایجاد پارکینگ های عمومی و مکانیزه در شهر نماید؛ همچنین از زمین های بایر و بلا استفاده در شهر جهت تامین پارکینگ عمومی و رفع معضل ترافیک استفاده کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =