۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

ایرنا نوشت: قیمت طلا روز دوشنبه در بازارهای جهانی رکورد خود را در تقریبا چهار هفته اخیر شکست و سپس ثابت ماند.

رویترزدر گزارشی نوشت، کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها و کاهش شاخص سهام آسیا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و برگزاری همه پرسی 23 ژوئن انگلیس در مورد خروج این کشور از عضویت در اتحادیه اروپا از عوامل اصلی صعود قیمت طلا در روز جاری عنوان شده است.

بانک های مرکزی آمریکا، انگلیس، سوئیس و ژاپن این هفته تشکیل جلسه می دهند و انتظار می رود همگی آنها در شرایط نبود اطمینان ناشی از چشم انداز رشد اقتصاد جهانی و تاثیر خروج احتمالی انگلیس از عضویت در اتحادیه اروپا، از تغییر سیاست های پولی خود بپرهیزند.

تقاضای طلا که اغلب در شرایط نبود اطمینان اقتصادی و مالی بالا می رود، از ابتدای ماه ژوئن 2016 تا کنون پنج درصد و از ابتدای سال 2016 تا کنون 20 درصد بالا رفته است.

قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 03:57 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن تقریبا در سطح یک هزار و 273 دلار و 95 سنت در هر اونس که بالاترین قیمت از 18 مه (29 اردیبهشت) است، ثابت باقی ماند.

در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یاد شده هر اونس طلا تنها با یک دهم درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته (21 خرداد)، به قیمت یک هزار و 277 دلار و 40 سنت معامله شد.

«مارک تو» رئیس بخش تحقیقات شرکت هنگ کنگی «وینگ فانگ» گفت: بازار مملو از نبود اطمینان است. خروج احتمالی انگلیس از عضویت در اتحادیه اروپا، تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره و سایر نگرانی های منطقه ای از عوامل اصلی نبود اطمینان در شرایط فعلی است.

وی افزود: بهای طلا بالا رفته و دستکم در هفته آینده، قیمت یک هزار و 300 دلار در هر اونس یک هدف فوری خواهد بود.

شاخص سهام آسیا امروز بیشترین کاهش خود را در بیش از 2 ماه گذشته تجربه کرد و نرخ برابری ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا افزایش یافت به طوری که هر دلار آمریکا امروز در ساعت یاد شده در برابر 106.08 ین معامله شد که کمترین نرخ برابری دلار در مقابل ین در یک ماه اخیر است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =