مقام‌های اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2016 از افزوده شدن اپلیکیشنی جدیدی به نام Breathe به سیستم عامل جدید اپل واچ خبر دادند. اما این خصوصیت چرا برای سلامتی مهم است ؟

در این کنفرانس اعلام شد که در نسخه ۳ سیستم عامل ساعت‌های اپل، اپلیکیشنی ویژه برای نفس کشیدن طراحی شده است. این اپلیکیشن کار ساده‌ اما مهمی انجام می‌دهد و بر اساس تنظیمات کاربر به او یادآوری می‌کند که زمان نفس کشیدن عمیق او فرا رسیده است. تحقیقات جدید پزشکی نشان می‌دهد که یکی از راههای مهم برای کاهش استرس زندگی شهری نفس کشیدن عمیق به صورت متناوب است. اما خیلی از ما این مسئله را در میان شلوغی زندگی روزمره فراموش می‌کنیم. پژوهشگران علوم پزشکی در آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده می گویند بررسی های صورت گرفته نشان داده است که تنفس عمیق موثرترین راه کار برای کاهش استرس و آرامش پیدا کردن است . تحقیق دیگری نشان می‌دهد که ۱۱ بار نفس کشیدن عمیق می‌تواند به صورت چشمگیری استرس شما را در شرایط پر‌تنش کاهش دهد. 

برای رفع استرس باید با اصول اولیه تنفس صحیح آشنا بود. در هنگام دم، سیستم عصبی سمپاتیک منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود. با بازدم، سیستم عصبی پاراسمپاتیک کاهش ضربان قلب و فشار خون را به همراه دارد.
به گزارش msn، کم کردن سرعت تنفس و تمرکز بر بازدم منجر به آرامش و استراحت می‌شود. تنفس عمیق از طریق بینی و دفع دی اکسید کربن از طریق بازدم، منجر به شل شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شود. انجام این نوع تنفس به مدت دو دقیقه اثرات آرامبخشی دارد. قرار است نسخه جدید سیستم عامل ساعت‌های اپل در پاییز عرضه شود. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =