سخنگوی کاخ سفید گفت بسیاری از گروههای تروریستی از نام اسلام استفاده می کنند تا اقدامات جنایتکارانه خود را توجیه کنند.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، بدنبال تیراندازی در اورلاندو و کشته شدن دستکم 50 نفر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود تاکید کرد آمریکا در وضعیت دشوار و غمباری بسر می برد.    
جاش ارنست گفت: نه تنها اقدامی از طرف کنگره برای جلوگیری از این نوع تیراندازی ها صورت نگرفته بلکه  هیچ قانونی که بتواند از خشونت جلوگیری کند نیز تا کنون به تصویب نرسیده است. وی با بیان این که کنگره می تواند اقداماتی صورت دهد که افراد نتوانند به سلاح جنگی دسترسی پیدا کنندافزود: موضوع مقابله با  افراط گرایی خشونت بار و گروههای تروریستی چون داعش و دیگر گروههای تروریستی افراط گرا به عنوان اولویت  نخست رئیس جمهور مطرح است و این اولویت حفاظت و حمایت از مردم آمریکا است.
ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا حمله اورلاندو نمونه ای از حمله تروریستی افراط گرایی اسلامی است، پاسخ داد: بر اساس اعلام رئیس اف. بی.آی تحقیقات آنها مسائلی را درباره چندین سازمان افراط گرا روشن کرده است.آنها در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند که کدام سازمان تروریستی در این حمله نقش داشته است. ارنست گفت: بسیاری از این سازمان ها از نام اسلام استفاده می کنند تا اقدامات جنایتکارانه خود را توجیه کنند. آنها از نام اسلام استفاده می کنند تا خود را مبارزانی مقدس و در جنگ با آمریکا  جلوه دهند. این درست نیست و حقیقت ندارد.
وی افزود: آمریکا با همکاری شماری از کشورها در جهان اسلام تلاش کرده است که با این سازمان های تروریستی مبارزه کند. این گروههای تروریستی در سراسر جهان دست به اقدامات خشونت بار می زنند و بسیاری از قربانیان آنها مردان، زنان و کودکان بی گناه  مسلمان هستند. وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مسلمانان آمریکایی به گونه ای وفادارانه  و وطن پرستانه به کشور خود  در قالب نیروهای اطلاعاتی و نظامی خدمت می کنند تا با این تهدیدات مقابله کنند.
۵۰۵۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =