میزان نوشت:رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: از وزارت ورزش دل پری دارم ، چون در این چند سال اخیر هیچ توجهی به بسکتبال ایران نداشته است.

سال‌ها بود که بسکتبال ایران حرف اول را در آسیا می‌زد و در میادین‌ آسیایی و جهانی خودنمایی می‌کرد. قهرمانی چند باره در آسیا، حضور در جام جهانی و المپیک و قهرمانی تیم‌های ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا از جمله افتخارات بسکتبال ایران محسوب می‌شود که در طول سالیان گذشته به دست آمد.

اما در طول یکی دو سال اخیر شاهد افول بسکتبال ایران بودیم. تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا نتوانست جواز حضور در المپیک ریو را کسب کند و همین مسئله باعث شد انتقادات زیادی نسبت به محمود مشحون صورت بگیرد.

محمود مشحون درباره مسائل مختلف بسکتبال ایران صحبت کرد که متن کامل آنرا در زیر می‌خوانید: 

* تیم ملی بسکتبال توانست در مسابقات قهرمانی غرب آسیا قهرمان شود. سطح این مسابقات چگونه بود؟

مهمترین مسئله‌ای که تیم ملی بسکتبال در این مسابقات  دنبال می‌کرد این بود که بازیکنان تازه‌وارد تیم ملی شناخت بیشتری از هم پیدا کنند و خوشبختانه در مسابقات غرب آسیا توانستند بازی‌های خوبی انجام دهند و در نهایت قهرمان شوند. حتی در بازی مقابل فیلیپین که تیم ایران شکست خورد بازیکنان جوان تیم ملی عملکرد خوبی داشتند.

* چرا این روزها هجمه زیادی علیه شما به وجود آمده است؟

بیشتر هجمه‌ای که در حال حاضر وجود دارد از جانب کسانی است که از من باج می‌خواهند. این افراد به دنبال منافع خودشان هستند و سعی می‌کنند با تشویش اذهان عمومی من را تخریب کنند. اما من هرگز در مقابل آنها کوتاه نمی‌آیم و با قدرت‌تر از قبل به کارم ادامه می‌دهم. 

* اما مقابله با چنین هجمه‌ای انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

شک نکنید چنین اتفافی رخ نمی‌دهد، من نمی‌توانم با کسانی که با بسکتبال ایران غرض‌ورزانه برخورد می‌کنند تعامل داشته باشم، چون هیچ وقت در زندگی‌ام به کسی باج نداده‌ام  و در آینده هم باج نخواهم داد. ریاست فدراسیون بسکتبال امانتی است که در حال حاضر در اختیار من است و اگر از حق خودم بگذرم از حق بسکتبال ایران نمی‌گذرم.

* یکی از مهمترین انتقاداتی که به شما شد کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه‌ای مثل صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، حامد آفاق و... از تیم ملی بسکتبال بود. دلیل اینکه این بازیکنان از تیم ملی کنار گذاشته شدند چه چیزی بود؟

عدم دعوت از بازیکنانی که نام بردید با توافق خودشان صورت گرفت و بائرمن هدفش را از این تصمیم برای آنها توضیح داده بود و این بازیکنان هم از این مسئله استقبال کردند. حتی کامرانی عنوان کرد که همیشه به عنوان سرباز در خدمت تیم ملی خواهد بود و هر زمان که به او نیاز بود با تمام توان به تیم ملی بر‌می‌گردد. به هر حال این بازیکنان نمی‌توانند برای همیشه در تیم ملی حضور داشته باشند و باید از همین حالا برای آینده بسکتبال ایران برنامه‌ریزی کرد.

* اما نیکخواه بهرامی در مصاحبه‌ای نسبت به این مسئله معترض بود.

من آن مصاحبه را ندیدم و نمی‌دانم نیکخواه بهرامی دقیقا به چه چیزی معترض بود، اما همانطور که گفتم از قبل با او و سایر بازیکنان باتجربه برای عدم دعوتشان به تیم ملی صبحت شده بود.

* چرا بسکتبال ایران با افت مواجه شده است؟

باید ببینیم ما چه چیزی کاشته‌ایم و چه چیزی می‌توانیم برداشت کنیم. آیا می‌توان با چند اتاق و یک سالن بسکتبال، تمام انتظارات را برآورده کرد؟ تا الان هم اگر دستاوردی در بسکتبال داشتیم هیچ مطابقتی با امکانات ما نداشته است. من از وزارت ورزش دل پری دارم ، چون در این چند سال اخیر هیچ توجهی به بسکتبال ایران نداشته است. البته این مسئله در طول 13 سال گذشته وجود داشته و ما با دست خالی تلاش کردیم برنامه‌های فدراسیون را پیش ببریم.

* اما مصطفی هاشمی اعتقاد دارد که افت بسکتبال ایران به دلیل مدیریت ضعیف شما بوده است.

مصطفی هاشمی آرزو دارد سرمربیگری تیم ملی را به او بدهیم، اما باید بداند تا زمانی که من ریاست فدراسیون بسکتبال ایران را بر عهده دارم این اتفاق نخواهد داد. چون او قبلا امتحان خود را در تیم ملی پس داده و با این عقده‌گشایی‌ها نمی‌تواند به نیمکت تیم ملی برسد.

* عملکرد بائرمن را در تیم ملی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بائرمن یک مربی شجاع و کاربلد است که حضورش در ایران می‌تواند به سود بسکتبال کشورمان باشد. او بسیار پرکار است و هیچ کم‌فروشی نمی‌کند. در کلاس‌هایی که بائرمن برای مربیان ایرانی برگزار می‌کند علم روز بسکتبال را به آنها آموزش می‌دهد و همین مسئله می‌تواند به سود مربیان ما باشد. اما باز هم عده‌ای هستند که سعی دارند بائرمن را تخریب کنند.

* برای صعود به المپیک چقدر شانس داریم؟

ما شانس خیلی کمی برای صعود به المپیک داریم، چون باید با تیم‌های بسیار قدرتمندی بازی کنیم که امکان شکست دادن آنها بسیار سخت است. ما در مسابقات آسیایی چین شانس حضور در المپیک ریو را از دست دادیم.

* و صحبت پایانی.

من قدرتمندتر از گذشته به کارم ادامه خواهم داد و اگر زمانی هم بنزینم تمام شود پیاده می‌شوم و اتومبیل بسکتبال ایران را هل خواهم داد. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =