در خواست پلیس ساوجبلاغ از شهروندان: اخاذ اینترنتی را شناسایی کنید

پلیس ساوجبلاغ با انتشار تصویر اخاذ اینترنتی، از شهروندان خواست چنانچه با این شیوه و یا از سوی این فرد مورد اخاذی قرار گرفته اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند.

به گزارش خبرآنلاین البرز،سرهنگ "احمد جبارپور"، در تشريح اين خبر گفت: طي دريافت يک فقره شکايت با موضوع اخاذي و مزاحمت در شبکه هاي اجتماعي، موضوع در دستور کار پليس فتاي ساوجبلاغ قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد که شخص ناشناسي با ايجاد صفحات متعدد مبني بر آشنايي و ايجاد روابط دوستانه و کاري با طعمه هاي خود پس از گذشت مدت زماني از آشنايي آنها و جلب اعتماد طرف مقابل، پيشنهاد درخواست هاي غير معقول همچون دريافت مبالغي وجه نقد کرده و در صورت رد درخواست از سوي شکات اقدام به انتشار تصاوير شخصي آنها در فضاي مجازي مي کند.

سرهنگ جبارپور، ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع، کارشناسان پليس فتا به سرعت وارد عمل شدند و با رصد شبکه هاي اجتماعي، هويت متهم را شناسايي کردند و در تحقيقات تکميلي مشخص شد که نامبرده ساکن شهر تهران است.

وي گفت: بلافاصله تيم ويژه اي از ماموران پليس فتا با هماهنگي مقام قضائي جهت دستگيري متهم به محل زندگي وي اعزام شدند اما پس از حضور ماموران در آنجا مشخص شد که متهم به يکي از استان هاي مرکزي کشور متواري شده است.

سرهنگ جبارپور در ادامه اين خبر عنوان کرد: با ادامه اقدامات پليسي، محل اختفاء متهم در شهر اصفهان رديابي شد و ماموران با دريافت نيابت قضائي به استان اصفهان اعزام شدند و با همکاري ماموران کلانتري 11 شهرستان مبارکه، وي را در حالي که در منزل يکي از آشنايانش مخفي شده بود طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند و از محل اختفاء متهم،پنج دستگاه گوشي تلفن همراه و 10 عدد سيم کارت کشف و توقيف شد.

اين مقام انتظامي گفت: متهم به دادسراي شهرستان مبارکه اصفهان ارجاع و با قرار وثيقه 600 ميليون ريالي به شهرستان ساوجبلاغ انتقال داده شد.

سرهنگ جبارپور افزود: در بررسي سوابق متهم مشخص شد که وي داراي 9 فقره سابقه کيفري از جمله سرقت، مزاحمت، اخاذي و ... که تا کنون با اين شيوه از 18 نفر از شهروندان اخاذي کرده است.
فرمانده انتظامي شهرستان نظرآباد با توجه به احتمال اخاذي هاي متعدد از سوي اين فرد گفت: داديار شعبه چهارم دادسراي نظرآباد، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را در رسانه هاي جمعي صادر کرده است، بنابراين از شهرونداني که به اين شيوه و يا توسط اين فرد مورد اخاذي يا مزاحمت قرار گرفته اند، درخواست مي شود تا جهت پيگيري شکايت خود به پليس فتا شهرستان ساوجبلاغ واقع در هشتگرد -خيابان مصلي -ستاد فرماندهي انتظامي شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =