باراک اوباما امروز در واکنش به اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ که او را به خاطر استفاده نکردن از واژه تروریسم اسلام افراطی نکوهش کرده بود به او و جمهوریخواهان پرخاش کرد.

 

 

اظهارات اوباما مود توجه رسانه ها قرار گرفته و عمدتا از او به عنوان اوبامای خشمگین یاد کردند. شبکه تلویزیونی NBC تیتر زد "اوباما با خشمی که تاکنون ندیده اید دونالد ترامپ را له کرد."

اوباما در بخشی از سخنرانی خود می گوید:
" الان چیزهایی میشنویم از نامزد احتمالی جمهوریخواهان که میخواهد رییس جمهور ایالات متحده امریکا بشود، او م یگوید که باید جلوی مهاجرت مسلمانها به امریکا را بگیریم. ادبیاتی میشنویم که دقیقاً مهاجران را جدا میکنه، او می گوید تمام جوامع یک مذهب خاص، ( اسلام)  دستشون تو یه کاسه است و دنبال خشونت اند.

کی قراره تموم شه این مسخره بازیها ؟ همین قاتل اورلاندو، یکی از قاتلهای سن برناردینو، قاتل فورت هود، این ها همشون شهروند امریکا بودن. حالا قراره ما با تمام مسلمونهای امریکا یه جور دیگه رفتار کنیم؟ تحت نظر بگیریمشون؟ مراقبشون باشیم؟ بخاطر دین و مذهبشون مورد تبعیض قرار بگیرن...؟!!


بله این ها حرف هایی است که ما در این کمپین شنیده ایم. واقعاً مقامات رسمی جمهوریخواه موافقند با این حرف ها؟؟!! این بود امریکایی که ما میخواستیم؟ این بود ارزش های دموکراتیک ما...؟

هی بگوییم فلان چیز امنیت ما رو تامین میکنه فلان چیز امنیت ما رو خراب میکنه، طرز فکر داعش رو رواج بدیم که غربی ها از اسلام منتفرند.

باعث بشیم جوون های مسلمان این احساس رو داشته باشند که اگه هیچ کار بدی هم نکنن بازم مورد سوءظن قرار دارند، بازم کوبیده میشن...

میدونید چی میشه؟ باعث میشه امریکایی های مسلمان حس کنند دولت کشورشان داره بهشون خیانت میکنه... این کار به تک تک ارزشهایی که برای امریکا عزیزه، خیانت میکنه...

 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =