ایرنا نوشت: انس العبده رئیس ائتلاف مخالفان سوریه پیشنهاد تشکیل مکانیزم 1+5 متشکل از کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان را برای حل بحران سوریه ارائه کرد.


به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری الجزیره، العبده گفت که اجرای این مکانیزم در باره پرونده هسته ای ایران به نتایج مثبتی رسیده است.

العبده بعد از نشست مشورتی روز گذشته (چهارشنبه) با حسن عبدالعظیم رئیس هیات هماهنگی ملی (مخالفان سوری داخلی) و با نظارت اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که ائتلاف مخالفان سوری در انتظار پاسخ اروپا به پیشنهاد مذکور است .
وی اظهار داشت، اجرای این مکانیزم حل بحران سوریه را از انحصار آمریکا و روسیه در می آورد.
العبده گفت : وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ضرورت ایفای نقش فعال در بحران سوریه متقاعد شده اند چرا که ثبات منطقه خاور میانه با ثبات و امنیت سوریه در ارتباط است.
رئیس ائتلاف مخالفان سوری، اتحادیه اروپا را به ایفای نقش بیشتر در روند عملیات سیاسی که هدفش انتقال حاکمیت سیاسی در سوریه است ترغیب کرد و گفت که اکنون نقش اتحادیه اروپا در بحران سوریه به کمک های انسانی خلاصه می شود.
الجزیره در ادامه این گزارش افزود، در نشست مشورتی چهار جانبه بین ائتلاف سوری، هیات هماهنگی ملی ، و نمایندگانی از گروه های مستقل و گروه های نظامی میانه رو که با نظارت اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد ، شرکت کنندگان در باره راه های متحد کردن تلاش ها و چشم انداز مخالفان سوریه در داخل و تعیین اعضای تشکیل دهنده هیات های مذاکره بحث و تبادل نظر کردند.
انس العبده 15 اسفند سال گذشته به عنوان جانشین 'خالد خوجه' به عنوان رئیس ائتلاف مخالفان سوریه معرفی شد.
موفق نیربیه و عبدالحکیم بشار و سمیره مسالمه هم به عنوان معاونان انس العبده تعیین شدند.
عبدالاله فهد هم دبیرکل ائتلاف شد.
ائتلاف مخالفان سوریه در سال 2012 در دوحه با نظارت دولت قطر وحمایت های مالی چند کشور عربی منطقه و پشتیبانی ترکیه به هدف تقویت گروه‌های مسلح در سوریه و براندازی نظام این کشور تشکیل شد.
این ائتلاف از زمان تأسیس با مشکلات فراوانی به دلیل اختلافات داخلی اعضا و اتهامات فساد و استعفای رؤسا و اعضا مواجه بوده است.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =