25 هکتار گلخانه در شهرستان ملایر فعال و برای ایجاد 31 هکتار گلخانه جدید نیز مجوز موافقت اصولی صادر شده است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از ملایر ؛ غلامحسین تقوی، مدیر جهاد کشاورزی این شهر که در مراسم روز جهاد کشاورزی سخن می گفت با بیان اینکه کشاورزی قطب توسعه و اقتصاد کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی تقویت شود اقتصادی پویا و خودکفا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ملایر در بسیاری از شاخص‌های بخش کشاورزی و زراعت صاحب رتبه برتر در استان است افزود: در حال حاضر در پنج محصول تولیدی حائز رتبه برتر هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان گفت: بیشتر مشکلات ما در بخش کاری و جهاد کشاورزی بوده و 30 درصد مشکلات مراجعات مردمی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در بخش دام و طیور تصریح کرد: میزان تولید طیور گوشتی شهرستان افزون بر 2 میلیون و 250 هزار قطعه و تعداد کندوهای زنبور عسل شهرستان 41 هزار و 480 کلونی است.

تقوی بیان کرد: این شهرستان دارای 398 هزار رأس دام سبک و 53 هزار رأس دام سنگین است که به شیوه سنتی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در زمینه پرورش و نگهداری دام سنگین به شیوه صنعتی نیز 7 هزار 694 رأس دام سنگین صنعتی داریم که از مجموع دام‌های سنگین شهرستان سالانه 6 هزار و 500 تن شیر تولید می‌شود که بالاتر از میزان مصرف شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر در زمینه محصولات باغی نیز بیان کرد: در مجموع 10 هزار و 409 هکتار تاکستان در شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از 220 هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش بهره‌‎وری باید به سمت استفاده از مکانیزاسیون کشاورزی برویم، گفت: با توجه به بحران آب در این بخش به ویژه در روستا با استفاده درست و بهینه از آب مشکلات زیادی را می‌توان در این بخش تسهیل داد.

تقوی بر توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان تاکید کرد و افزود: کشت محصولات کم‌آب‌بر و تولید دانه‌های روغنی همواره مورد تاکید بخش کشاورزی است و در این زمینه باید بیشتر تلاش شود.


مدیر جهاد کشاورزی ملایر بر استفاده از ماشین‌آلات و تکنولوژی روز به جای ماشین‌آلات سنتی تاکید کرد و گفت: توسعه تجهیزات در بخش ماشین‎آلات باعث رشد بخش کشاورزی شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های خوب سال زراعی جاری در شهرستان تصریح کرد: خوشبختانه با وجود این بارش‌ها در بهار امسال شاهد رشد محصولات کشاورزی در شهرستان هستیم.

تقوی با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی از افتتاح هفت طرح کشاورزی در ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان طرح با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و 700 میلیون تومان در زمینه‌ تولید کشاورزی و خدماتی است که برای 21 نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =