مهر نوشت: مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله گاز در منطقه شهران با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۴ صبح روز جمعه روی داد ، گفت: این حادثه ربطی به ساخت تونل مترو در این منطقه ندارد.

هابیل درویشی گفت: تونل مترو در قسمتی که این حادثه اتفاق افتاده است درواقع ۲۵ متر زیرتر قرار دارد. به عبارت دیگر کلا تونل مترو۲۵متر در زیر تمامی تاسیسات شهری قرار دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه در این قسمت تونل مترو لاینینگ شده بود و عملیات حفاری تونل از مدت ها پیش به اتمام رسیده بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به خسارات وارده ناشی از ترکیدگی لوله گاز به خط ۶ مترو تهران توضیح داد: این انفجار باعث ایجاد خساراتی در تونل مترو شده است. همچنین این حادثه باعث ترکیدگی لوله آب شده است.

درویش درباره تلفات جانی این حادثه تاکید کرد: در حال حاضر در حال خارج کردن آب از درون تونل مترو هستیم. تا کنون تلفات جانی را در خصوص این حادثه شاهد نبودیم، اما بعد از خروج آب از داخل تونل و ورود به داخل با اطمینان بیشتری می توان درباره تلفات جانی و میزان خسارات وارده صحبت کرد.

قصور اداره گاز در حادثه شهران

ایسنا نوشت: عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تعلل 40 دقیقه ای اداره گاز در پی حادثه انفجار منطقه شهران خبر داد.

ابوالفضل قناعتی درباره حادثه صبح امروز منطقه شهران با بیان اینکه پس از وقوع حادثه موضوع را از طریق تشکری هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران پیگیری کردم، گفت: بر اساس گزارش این فرد، لوله گاز در یک متری سطح زمین قرار داشت که در پی شکستگی لوله آب و فاضلاب، لوله گاز نیز ترکیده و موجب انفجار می شود.

او با بیان اینکه بر اساس گزارش صبح امروز دو نفر کارگر جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: متاسفانه اداره گاز شهر تهران در زمان وقوع این حادثه کوتاهی کرده است و 45 دقیقه پس از شکستگی لوله، آب منطقه قطع می شود در حالیکه باید اداره گاز زودتر از اینها وارد عمل شده و با بستن گاز این منطقه مانع بروز حوادث بعدی می شده است اما متاسفانه این مهم محقق نشده و شاهد سرایت آتش بوده ایم.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت بحران در این حادثه باید جوابگو باشد، گفت: تصور کنید زلزله‌ای در تهران رخ دهد آیا اداره گاز باید آنقدر دیر عمل کند؟! باید در این زمینه پاسخگو باشد و مدیریت بحران نیز مدیریت محل حادثه را بر عهده دارد.

قناعتی گفت: نمایندگان قوه قضاییه، شهرداری و ... باید پس از تکمیل بررسی های خود گزارش نهایی را ارائه کنند.

انسداد محدوده شهران و اعلام مسیرهای جایگزین

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال ممنوعیت تردد در اطراف محدوده انفجار در میدان شهران خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی در این باره گفت: حوالی ساعت 4:30 بامداد امروز و ترکیدگی لوله گاز درکارگاه مترو واقع در خیابان کوهسار تقاطع خیابان یکم سبب ایجاد گودالی وسیع و عمیق در میانه خیابان اصلی کوهسار شد و به همین دلیل پلیس یکسری ممنوعیت و محدودیت ترافیکی را در منطقه اعمال کرده است که پیش بینی می شود حداقل تا دو سه روز آِینده ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه در همین راستا لازم است که شهروندان از ترددهای غیر ضروری در این محدوده و محورهای منتهی به امام زاده داوود و کوهسار خودداری کنند، گفت: ممنوعیت های تردد از میدان شهران به سمت غرب و شمال اعمال شده است.

عابدی ادامه داد: بر این اساس از میدان شهران به سمت غرب، خیابان کوهسار از بزرگراه آبشناسان به سمت شمال و خیابان او پی جی به سمت جنوب مسدود هستند و رانندگانی که قصد عبور به سمت شمال و جنوب کوهسار را دارند می‌توانند از مسیرهای آبشناسان شرق و خیابان عباسی و همچنین خیابان عباسی به سمت شرق و میدان شهران به سمت جنوب تردد کنند.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بزرگی و ابعاد این حادثه گفت: گودال عمیقی در محل ایجاد شده و سبب شکستگی لوله گاز و آب نیز شده است از این رو پیش بینی ما این است که ممنوعیت های اعمال شده حداقل تا 2 یا 3 روز آینده باقی بماند.

عابدی درباره اینکه آیا پلیس مسیرهای دسترسی به کن و پارک جنگلی کوهسار را مسدود کرده یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات پایان هفته هستیم و از سوی دیگر ساکنان منطقه نیز باید از مسیر اصلی عبور کنند، از این رو چنین تصمیمی تا کنون اتخاذ نشده است اما ممکن است با سنگین شدن باز ترافیک نسبت به تعطیلی پارک یا انسداد موقتی مسیرهای دسترسی به آن اقدام شود.

او درباره وصعیت ترافیکی منطقه نیز گفت: در حال حاضر ترافیک در منطقه شهران نیمه سنگین گزارش شده و ما تیم های ویژه ای را برای روانسازی و تسهیل رفت و آمد به محدوده میدان شهران و بلوار کوهسار اعزام کرده ایم.

اورژانس تهران با موردی از فوت در حادثه شهران روبرو نشد

سخنگوی اورژانس تهران تاکید کرد که نیروهای اورژانس در خدمت‌رسانی به حادثه منطقه شهران، با موردی از فوت مصدومان روبرو نشدند.

حسن عباسی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی اورژانس تهران در حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران گفت: این حادثه ساعت ۴:۲۰ دقیقه صبح امروز به اورژانس تهران اعلام شد که ما نیز بلافاصله، هشت دستگاه آمبولانس به محل اعزام کردیم.

او گفت: هنوز دو دستگاه آمبوانس برای حوادث احتمالی بعدی در محل حضور دارند و تا حدود یک ساعت دیگر نیز به استقرار خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی اورژانس تهران درباره آمار مصدومان این حادثه نیز توضیح داد و گفت: انفجار لوله‌های گاز پنج نفر مصدوم در پی داشت که در محل به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین اعزام به بیمارستان نداشتیم. نیروهای اورژانس هم با موردی از فوت مصدومان روبرو نشدند و آن را تایید نکرده‌اند.

شهران امن است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد که در حال حاضر خطری ساکنان منطقه شهران و اطراف محل انفجار را تهدید نمی کند.

احمد صادقی درباره آخرین وضعیت انفجار شهران تاکید کرد: متاسفانه در پی این حادثه تعدادی مصدوم وجود داشته اما تعداد دقیق آن به منظور جلوگیری از ارائه امارهای ضد و نقیض پس از جمع بندی تمامی گزارش ها اعلام خواهد شد.

او درباره اینکه آیا مورد فوتی نیز در این حادثه بوده یا خیر نیز گفت: احتمال مورد فوتی در این حادثه وجود دارد، اما تا کنون گزارش رسمی در این باره اعلام نشده است.

صادقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر محل ایمن سازی شده و خطری ساکنان محله شهران و ساختمان های مجاور را تهدید نمی کند، تاکید کرد: محل ایمن سازی شده و گروهی از عوامل امدادی نیز در محل حضور دارند و از این رو جای نگرانی بابت این حادثه وجود ندارد.

او درباره انسداد مسیر ها نیز گفت: انسداد مسیر به منظور عملیات پر کردن گودال ایجاد شده در خیایان انجام شده است.

47236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    28 1
    و باز موج تکذیبها شروع شد،تقصیر رو بندازین گردن اون کارگرهایی که کشته شدن، مثل سقوط هواپیما که همیشه تقصیر خلبان میندازن، یا حمله به دستفروشها که مقصرش خود دستفروشهان و....
  • ناظر A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 1
    بایستی دلیل ریزش مشخص بشه خفاری هایی غیر اصولی در خط ۶ وتحکیم اولیه غیراصولی فقط سرعت براشون مهمه تو خبر ها اومده بود که رکورد جهان رو در حفار رو بدست اوردیم ولی به چه قیمت آقای شهردار
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    1 0
    واقعا با این مدیریتی که توی کشور داریم تصور وقوع زلزله وحشتناکه