دادگو: کمیته غربالگری متکدیان در کرج تشکیل شود / پرهیز از گداپروری

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار تشکیل کمیته غربالگری متکدیان در این کلانشهر شد و از چرخه باطل جمع آوری گدایان و بازگشت مجدد آنها به سطح جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،محمود دادگو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تکدی گری علاوه بر زشت کردن چهره شهر و بر هم زدن انضباط و آرامش بصری، زمینه را برای سودجویی برخی نیازمند نماها از احساسات پاک و نیکوکارانه شهروندان فراهم می آورد و مقابله جدی با این معضل یک ضرورت بسیار مهم به شمار می رود.

وی افزود: با تشکیل کمیته غربالگری متکدیان در کرج، پرونده هویتی گدایان با ثبت کلیه اطلاعات مرتبط با ایشان جمع آوری می شود و در ادامه، افرادی که بدون نیاز مالی و با هدف غارت احساسات پاک شهروندان به این حرفه روی آورده اند، تحویل مراجع قضایی شده و برخورد لازم با ایشان صورت می پذیرد.

این مسئول ارشد شهری با تاکید بر اینکه شهروندان باید از مجاری صحیح و از طریق نهادهای خیریه و کمیته امداد نسبت به حمایت از نیازمندان و فقراء اقدام نمایند، خاطر نشان کرد: کمک به گدایان حتی در صورت نیازمندی ایشان، به گداپروری در جامعه ختم می شود و همچنین حضور برخی گدانماها در خیابانهای سطح شهر را باعث می شود که محصول آن چیزی جز بازی با باورهای مردم و اغتشاشات بصری نیست.

به گفته دادگو، با تشکیل کمیته غربالگری متکدیان در کرج و احصاء افراد نیازمند و غیرنیازمند، می توان اتباع غیرمجاز بیگانه را به کشورهای خود ارجاع داد و همچنین افرادی که از سرِ نیاز و فقر به حضور در خیابانها و گدایی روی آورده اند را به نهادهای خیریه و کمیته امداد حضرت امام (ره) معرفی کرد تا این نهادها بر اساس وظیفه ذاتی خود برای توانمندسازی ایشان اقدام نمایند.

رئیس پارلمان محلی کرج در ادامه تصریح کرد: معضل تکدی گری از طریق فرهنگسازی قابل ریشه کنی است و بهترین گزینه برای رفع نیازهای مادی فقراء در مرحله نخست توانمندسازی ایشان و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال یا فروش تولیدات آنها در بازارچه های دایمی خیریه است و استمرار در پرداخت های بلاعوض، تنها به گداپروری منجر می شود و دستاورد دیگری در بر ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان و فقراء توصیه دین مبین اسلام است اما عمل به دستورات دینی نیز باید از راهکارهای صحیح خود پیگیری شود، عنوان کرد: اسلام دین مهربانی و همدلی و همدردی است و مسلمانان دارای عواطف پاک انسانی می باشند و اینکه عده ای سودجو در مقام سوء استفاده از این احساسات پاک برآیند، غیرقابل قبول است و باید در برابر آن ایستادگی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =